Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czy chargeback działa w czasie pandemii? Koronawirus ujawnił kryzys usługi

Użytkownicy kart mają problem z odzyskaniem pieniędzy w ramach usługi chargeback. Dotyczy to głównie klientów linii lotniczych

Chargeback, czyli usługa reklamacyjna oferowana przez organizacje płatnicze, pozwalająca na uzyskanie zwrotu pieniędzy z tytułu płatności za niewykonaną usługę, to jeden z ważnych argumentów korzystania z kart w internecie. Usługa ceniona jest szczególnie przez osoby kupujące bilety lotnicze czy korzystające z wyjazdów turystycznych. Chargeback zabezpieczać ich może na przykład na wypadek odwołania lotu czy bankructwa biura podróży.

Przeczytajcie także: Rekord płatności zbliżeniowych

Tymczasem jak donosi dzisiejszy Dziennik Gazeta Prawna, wielu klientów, którym linie lotnicze odwołały loty z powodu pandemii i nie chcą zwrócić pieniędzy, nie może odzyskać środków w ramach usługi chargeback. Tego rodzaju skargi napływają od pewnego czasu także do redakcji cashless.pl. Chodzi o sytuacje, w których klienci odmawiają przyjęcia od linii lotniczych w zamian za odwołany lot vouchera do wykorzystania w innym terminie i domagają się zwrotu pieniędzy.

Przeczytajcie także: Sieć bankomatów znowu się zmniejszyła

Banki tłumaczą, że nie są gwarantem usługi chargeback a tylko pośrednikiem i w razie sytuacji konfliktowych o rozwiązaniu problemu powinien decydować sąd. Natomiast prawnicy cytowani m.in. przez Dziennik Gazetę Prawną mówią, że pandemia uwidoczniła kryzys usługi chargeback, która ma charakter dobrowolnej umowy między przedsiębiorcami i nie jest uregulowana przepisami prawa.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies