W języku esperanto Verestro ma znaczyć tyle, co "prawdziwy lider"
Polski fintech uPaid zdecydował się na rebranding. Przyjmie nazwę Verestro. Zakomunikował to prezes spółki Krzysztof Drzyzga podczas dzisiejszego wydarzenia Payment Meeting, którego cashless.pl jest partnerem merytorycznym. Jak wyjaśnił Drzyzga, Verestro w języku esperanto można tłumaczyć jako "Prawdziwy lider". W wypowiedzi dla serwisu cashless.pl dodał też, że zarządzany przez niego fintech jest w trakcie wprowadzania tej zmiany. – Walne zgromadzenie podjęło decyzję, zgłaszamy to do KRS. Nową nazwę formalnie wprowadzimy po wpisie w sądzie. Już teraz jednak zaczynamy informować o naszej decyzji – powiedział prezes uPaid.
A nowe logo fintechu wygląda tak:
W ubiegłym tygodniu uPaid poinformował o otwarciu swojego trzeciego zagranicznego biura. Po Sofii oraz Nowym Jorku przyszła kolej na São Paulo. Za rozwój południowoamerykańskiego oddziału będzie odpowiadał Tomasz Kupka – członek zarządu, który wcześniej kierował oddziałem w USA.
Firma ogłosiła również, że przygotowuje się do pierwszej oferty publicznej. Miałoby do niej dojść w 2021 roku.
Oferowane przez uPaid rozwiązania są wykorzystywane na ponad 20 rynkach, a 85 proc. przychodów fintech generuje za granicą, głównie w Europie Centralnej i Wschodniej, na Bałkanach, Bliskim Wschodzie, USA czy Azji Południowo-Wschodniej.
uPaid powstał w 2011 roku. To obecnie jeden z największych na świecie dostawców mobilnych portfeli bankowych Mastercard. Firma jako jedyna w Polsce i jedna z nielicznych na świecie, zdobyła w 2017 roku status platynowego partnera amerykańskiej organizacji. Fintech przeprowadził też wdrożenia rozwiązań płatniczych m.in. dla Austriacard, UBS w Szwajcarii, CSOB na Słowacji, MBK na Węgrzech czy Fidor Bank w Niemczech. Znajduje się też na przygotowywanej co roku przez cashless.pl Mapie Polskiego Fintechu.