Te zapowiedzi to kontynuacja kwietniowego zobowiązania Visa Foundation do przekazania 210 mln dolarów na walkę ze skutkami pandemii
Visa poinformowała dzisiaj, że wesprze ponad 8 milionów małych firm z Europy, które ucierpiały na skutek zamrożenia gospodarki związanego z pandemią koronawirusa. W skali globalnej ma to być 50 mln niewielkich przedsiębiorstw. Organizacja chce przyspieszyć proces modernizacji firm oraz ich cyfryzację, a także pomóc odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów na płatności bezgotówkowe – zarówno te stacjonarne, jak i internetowe.
Amerykańska korporacja przekonuje, że zamierza wspierać działania fundacji Polska Bezgotówkowa zarówno wiedzą ekspercką, jak i wkładem finansowym. Warto przypomnieć, że w ramach tego programu każda uczestnicząca w nim firma przez rok nie ponosi kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz obsługą płatności bezgotówkowych. W związku z pandemią fundacja przedłużyła do końca czerwca umowy akceptantom, którym kontrakt kończył się w okresie od marca do maja. Dodatkowo fundacja rozpoczęła kampanie edukacyjne i informacyjne skierowane do MŚP.
Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa w walce z koronawirusem
Visa zwraca także uwagę na inicjatywę "Where You Shop Matters" ("To ważne, gdzie kupujesz"), w której partneruje jej szereg firm, w tym Barclays, CaixaBank, Cardnet, Deliveroo, eBay, Elavon, First Data, Global Pay, Ingenico Group, czy Shopify. Projekt zapewnia wsparcie w trzech obszarach. Po pierwsze, przewiduje pomoc dla sektora MŚP w przenoszeniu działalności do Internetu. Po drugie zapewnia wsparcie małych przedsiębiorstw w wykorzystaniu płatności cyfrowych, których oczekują klienci. Wreszcie przewiduje zachęcanie konsumentów do wspierania małych firm.