Za pomocą usługi mojeID klienci Nationale-Nederlanden mogą logować się do n-serwisu
Towarzystwo ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden poinformowało o integracji swojego n-serwisu z systemem mojeID. Dzięki temu klienci ubezpieczyciela będą mogli rejestrować się, logować i odzyskiwać hasło dostępowe do n-serwisu zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktowania się z doradcą NN. N-serwis to system, za pomocą którego klienci ubezpieczalni mają dostęp do danych na temat swoich produktów kupionych w NN.
Natomiast mojeID to system wdrożony przez KIR, i pozwalający na logowanie się na zewnętrznych stronach internetowych za pomocą danych dostępowych do rachunku bankowego. Zaletą systemu mojeID jest fakt, że większość posiadaczy kont bankowych regularnie loguje się do nich i doskonale zna login oraz hasło. Natomiast systemy takie jak serwis towarzystwa ubezpieczeniowego wykorzystywane są rzadko. Dlatego wielu klientów zapomina hasła i traci do nich dostęp.
Aby zalogować się na konto np. w ubezpieczani, należy z dostępnych metod weryfikacji tożsamości wybrać mojeID. Wtedy użytkownik jest przenoszony na stronę swojego banku, gdzie musi się zalogować, a następnie trafia ponownie na stronę towarzystwa ubezpieczeniowego. To nie zna danych logowania klienta na konto w banku, a z kolei bank nie ma dostępu do informacji o usługach, z jakich klient korzysta w zewnętrznych systemach.
Obecnie z systemu mojeID mogą korzystać klienci trzech banków, a więc ING, PKO i Pekao. Jeszcze przed wakacjami usługę ma udostępnić Alior. Oprócz n-serwisu za pomocą rozwiązania mojeID można się logować w serwisach Total Casino, MojePZU, portalu organizacji kartowej Diners Club, systemie obsługi klientów firmy Open Life a także na stronie sieci medycznej Medicover i internetowego biura obsługi klientów PGNiG.