Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Spada koszt obsługi płatności w e-commerce. Ale w sklepach stacjonarnych niekoniecznie. Nowe dane z polskiego rynku

Z trzeciego odczytu Compay Index wynika, że w marcu za obsługę płatności w internecie płaciło się średnio 1,53 proc., a w sklepie stacjonarnym – 0,73 proc.

Porównywarka usług płatniczych Compay opublikowała trzeci odczyt Compay Index, który obrazuje najbardziej aktualne, średnie koszty obsługi transakcji bezgotówkowych w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. I tak średnia prowizja z tytułu obsługi płatności w e-commerce wynosiła w marcu bieżącego roku 1,53 proc., o 0,17 pkt. proc. mniej w porównaniu z poprzednim odczytem indeksu. Natomiast średni koszt obsługi w sklepach stacjonarnych wyniósł 0,73 proc. i był wyższy o 0,04 pkt. proc. w porównaniu z poprzednim odczytem.

Przeczytajcie także: Samsung zaprezentował swoją kartę płatniczą

Compay to internetowy serwis prezentujący aktualne oferty najważniejszych dostawców usług płatniczych na polskim rynku. Portal publikuje także materiały edukacyjne i poradniki m.in. dla firm planujących rozpoczęcie akceptacji kart lub innych płatności elektronicznych. Serwis cashless.pl objął patronatem medialnym platformę Compay.

Compay Index to dane cenne o tyle, że pokazują koszt obsługi na podstawie faktycznych ofert dostawców usług a nie deklaracji ich przedstawicieli czy rynkowych sondaży. Jak czytam w opisie zasad wyliczania indeksu, przedstawia on uśrednione realne koszty ponoszone przez przedsiębiorcę udostępniającego swoim klientom płatności bezgotówkowe za pośrednictwem zewnętrznego operatora.

Przeczytajcie także: Amerykanie dostaną kilka milionów kart przedpłaconych

Dla potrzeb indeksu przyjęto, że średnie obroty realizowane bezgotówkowo przez małą i średnią firmę wynoszą 50 tys. zł miesięcznie, a średnia wartość zamówienia to 50 zł. Zasady wyliczania Compay Index uwzględniają rynkowy udział poszczególnych metod płatności, prowizje od realizacji poszczególnych typów transakcji oraz koszty dodatkowe (np. opłatę za dzierżawę terminala płatniczego).

Pierwszy odczyt Copmay Index miał miejsce we wrześniu 2017 r. Wówczas w przypadku sklepów internetowych wynosił 1,76 proc. a sklepów stacjonarnych – 0,74 proc. W kolejnym odczycie za grudzień 2017 r. wskaźniki wyniosły odpowiednio 1,7 proc. i 0,69 proc. Opublikowany wczoraj odczyt jest pierwszym po dłuższej przerwie. Dane nie obejmują dopłat do instalacji terminala i obsługi transakcji, jakie firmy mogą otrzymać z programu fundacji Polska Bezgotówkowa.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies