mBank, Santander a także kilka innych banków wstrzymały obsługę klientów przez kurierów kilka tygodni temu ze względu na zagrożenie epidemiczne
Jak donosi jeden z czytelników cashless.pl, właśnie udało mu się złożyć wniosek o nowy rachunek w mBanku otwierany za pośrednictwem kuriera. – Bank zastrzega, że podpisanie umowy ma się odbyć na zewnątrz budynku, a klient powinien być wyposażony w maseczkę i rękawiczki – napisał czytelnik. Informacja potwierdzająca przywrócenie usługi polegającej na zawarciu w ten sposób nowej umowy o prowadzenie rachunku znajduje się już także na stronie internetowej mBanku.
Co ciekawe także na stronie internetowej Santandera pojawiła się informacja o możliwości otwarcia nowego rachunku w domu klienta. Z tym że bank ten nie korzysta jeszcze z usług firmy kurierskiej. Jak wynika z instrukcji internetowej Santandera, gotową do podpisania umowę przywozi do klienta w umówione miejsce i o umówionej godzinie mobilny doradca banku. Jak podaje biuro prasowe Santandera usługa realizowana jest przez sieć agencyjną współpracującą wcześniej z przejętym Deutsche Bankiem.
Przypomnę, że usługa zakładania rachunków za pośrednictwem kuriera została zawieszona przez niektóre banki kilka tygodni temu. Przyczyną był oczywiście wzrost zagrożenia epidemicznego. Wśród instytucji, które zrobiły to jako pierwsze, były mBank, PKO i Santander. Później dołączyły do nich Credit Agricole i Bank Pocztowy. Na razie PKO, Pocztowy i Credit Agricole wciąż nie pozwalają na otwarcie rachunków za pośrednictwem kurierów.