Oferta fundacji ma oczywiście związek z przeciwdziałaniem skutkom trwającej pandemii koronawirusa
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o nowej inicjatywie, której celem jest wsparcie agentów rozliczeniowych (operatorów terminali płatniczych) i ich klientów w walce ze skutkami pandemii koronawirusa. – Agenci rozliczeniowi, którzy odstąpią od pobierania czynszu za dzierżawę terminali, na których nie są dokonywane transakcje bezgotówkowe, otrzymają wsparcie finansowe, w wysokości jednego miesięcznego czynszu. Warunkiem jest wcześniejszy udział tego terminala w programie Polski Bezgotówkowej – deklaruje wiceprezes fundacji Zbigniew Wiśniewski.
Jednym ze skutków blokady gospodarczej wprowadzonej przez rząd w związku z walką z pandemią, jest wstrzymanie działalności przez wiele firm. Nie generują one żadnych przychodów, a więc także tych bezgotówkowych, realizowanych dotąd za pośrednictwem terminali płatniczych. Standardowo koszty obsługi takich urządzeń dzielą się na zmienne (zależne od liczby i wartości zrealizowanych transakcji) oraz stałe, w postaci czynszu za dzierżawę terminala. Dla firm, które nagle straciły wszystkie przychody to dodatkowy problem. Pojawiają się sygnały, że część przedsiębiorstw wypowiada umowy agentom rozliczeniowym i rezygnuje z utrzymywania POS-ów. Działanie Polski Bezgotówkowej ma temu zapobiec.
Ogłoszona dziś przez Polskę Bezgotówkową decyzja to kolejna już w ostatnim czasie inicjatywa podjęta przez fundację a związana z przeciwdziałaniem skutkom koronawirusa. Niedawno fundacja ogłosiła, że przedłuża do końca czerwca umowy akceptantom, którym kontrakt z fundacją kończy się w najbliższym czasie. Przypomnę, że Polska Bezgotówkowa umożliwia małym i średnim firmom instalację i bezpłatne używanie terminali płatniczych przez 12 miesięcy. Po tym okresie przedsiębiorcy powinni zacząć korzystać z urządzeń na warunkach rynkowych.
Fot. Wikipedia/MB-one CC BY-SA 4.0