Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
BNP Paribas zmienia tabelę opłat i prowizji. Podrożeją wpłaty i wypłaty gotówki w oddziałach

Klienci BNP Paribas wciąż będą mogli realizować transakcje gotówkowe bezpłatnie w bankomatach i wpłatomatach zlokalizowanych w oddziałach banku

BNP Paribas coraz wyraźniej stawia na wypychanie transakcji gotówkowych z oddziałów. Tak przynajmniej wynika z rozesłanej przed chwilą do klientów informacji o zmianach, jakie planuje wprowadzić do tabeli opłat i prowizji 1 lipca bieżącego roku. Najważniejsza nowość to ujednolicenie stawki za wpłaty i wypłaty gotówki realizowane w oddziałach. Zgodnie z nowymi zasadami niemal wszystkie takie transakcje obarczone będą opłatą w wysokości 10 zł. Dziś większość klientów może wykonać pierwszą taką transakcję w miesiącu bezpłatnie.

Przeczytajcie także: BNP Paribas wprowadza się na Spotify

Z korespondencji BNP Paribas wynika jednocześnie, że nie ulegną zmianie opłaty za transakcje gotówkowe realizowane przez klientów w bankomatach i wpłatomatach. Te nadal pozostaną bezpłatne, jeśli będą realizowane w urządzeniach zlokalizowanych przy oddziałach BNP Paribas. Dotyczy to zarówno operacji przy użyciu karty jak i Blika. Bezpłatne pozostaną także wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów Planet Cash w Polsce. Standardowa opłata za wypłatę gotówki z innych urządzeń to 5 zł. Wpłata we wpłatomacie poza oddziałem to koszt 0,5 proc. min. 10 zł.

Przeczytajcie także: Zmiany w bankowości mobilnej BNP Paribas

Przy okazji ujednolicenia opłaty za transakcje gotówkowe BNP Paribas obniża oprocentowanie rachunków oszczędnościowych. Dziś standardowo wypłacane odsetki od środków zdeponowanych na Koncie Dobrze Oszczędnościowym wynoszą 0,5 proc. w skali roku. Od 1 lipca bieżącego roku będzie to już tylko 0,1 proc. rocznie. Działanie to ma oczywiście związek z decyzją Rady Polityki Pieniężnej, która w ciągu ostatnich tygodni dwukrotnie obniżyła stopy procentowe w Polsce.

BNP Paribas zmienia także opłaty w ofercie dla klientów firmowych. Tu na uwagę zasługuje m.in. nowa prowizja z tytułu korzystania z systemu bankowości elektronicznej w sytuacji, gdy dostęp do konta przez internet ma ktoś inny niż tylko właściciel.

Okiem eksperta

Aktualna sytuacja wymaga zredefiniowania podejścia do sposobu świadczenia usług bankowych, położenia większego  nacisku na jeszcze szybszy rozwój kanałów cyfrowych oraz adekwatnych zmian cennikowych. Nowe ceny usług odzwierciedlają dynamikę zachodzących na rynku zmian i skorelowane są z trendami zachowań naszych klientów. Staramy się naszą polityką cenową zachęcać klientów do korzystania z kanałów zdalnych oraz usług bezgotówkowych, kosztem wizyt w placówkach. Takie podejście nabrało szczególnego znaczenia w dobie pandemii. W te działania wpisuje się również rozwój współpracy z firmą Autenti, dzięki czemu nasi klienci indywidualni otrzymali, a firmowi już wkrótce otrzymają, dostęp do możliwości podpisywania dokumentów elektronicznie, wdrożenie wideoweryfikacji jako zdalnej metody potwierdzania tożsamości oraz nowe funkcjonalności w GOonline, GOmobile, czy Biznes Pl@net.

Tomasz Dymowski
Dyrektor Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w BNP Paribas
KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies