Część nowych opcji już pojawiła się na Allegro. Inne znajdą się w serwisie na początku maja
Użytkownicy serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej Allegro mogą korzystać z kilku nowych ułatwień wprowadzonych przez operatora tej platformy. I tak od kilku dni szukając za pomocą strony internetowej Allegro kilku różnych produktów możecie sprawdzić, czy jeden sprzedawca ma je wszystkie. Opcja ta nie tylko przyspiesza proces zakupów, ale upraszcza też skorzystanie z abonamentu Smart (darmowa dostawa przy zamówieniu za min. 40 zł). Gdy zamawia się kilka przedmiotów u jednego sprzedawcy, łatwiej jest przekroczyć limit wartości zamówienia uprawniający do bezpłatnej dostawy.
Druga nowość to nowy sposób anulowania zamówienia. Dotychczas jedynym sposobem, aby to zrobić, było poinformowanie o tym sprzedającego za pomocą na przykład formularza zwrotów lub w wiadomości e-mail. Natomiast na początku maja zostanie wprowadzone udogodnienie umożliwiające anulowanie zakupu z poziomu zakładki "Kupione". Z takiego anulowania będzie można skorzystać w ciągu 3 dni od momentu zakupu, o ile sprzedawcą będzie firma i nie rozpoczęła ona jeszcze realizacji zamówienia. Anulowanie zamówienie nie będzie możliwe w niektórych kategoriach, np. Leki, Audiobooki czy Gry online.
Natomiast od niedawna w aplikacji mobilnej Allegro pojawiła się nowa opcja płatności. Do takich narzędzi jak karta bankowa, przelew typu pay by link czy Blik dołączono rozwiązanie o nazwie Zapłać później. To usługa umożliwiająca zamówienie produktów i płatność za nie po 30 dniach bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Z tym że sprzedawca dostaje pieniądze od razu i może przystąpić do realizacji zamówienia. Allegro wprowadziło usługę Zapłać później do serwisu internetowego w III kw. ubiegłego roku. Teraz trafiła ona także do aplikacji na smartfony.