Dotychczas klienci mBanku aby złożyć reklamację, musieli np. odwiedzić placówkę lub dzwonić do call center
mBank umożliwia już składanie reklamacji w sprawie transakcji płatniczych i gotówkowych całkowicie zdalnie, za pomocą swojej strony internetowej. Od teraz aby zareklamować brak wpłaty gotówki zdeponowanej we wpłatomacie lub niesłuszne obciążenie rachunku z tytułu płatności kartą czy operacji w bankomacie, wystarczy wybrać z menu zakładkę "Kontakt" a następnie "Reklamacje". Później trzeba się zalogować na konto i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi przez system.
Z informacji mBanku wynika, że dotychczas aby złożyć reklamację, klienci musieli odwiedzić dowolną placówkę, dzwonić na mLinię, korzystać z czatu lub tradycyjnej poczty. Nowa, udostępniona właśnie opcja, powinna pomóc klientom w zdanym załatwianiu spraw szczególnie w okresie trwającej pandemii koronawirusa, gdy infolinie banków bywają przeciążone i mogą występować trudności w szybkim połączeniu się z doradcą a oddziały pracują w ograniczonym zakresie.
W komunikacie kierowanym do klientów mBank wylicza sytuacje, w jakich mogą skorzystać z reklamacji online. Proces dostępny jest zatem dla wszystkich, którzy korzystali z bankomatu, ale ten nie wypłacił pieniędzy a na rachunku pojawiła się blokada. Z nowego procesu mogą też skorzystać osoby, które wpłaciły pieniądze we wpłatomacie, ale środki nie zostały zaksięgowane na rachunku. Procedura dotyczy także klientów, którzy na przykład płacili kartą w internecie, transakcja nie doszła do skutku a mimo to pieniądze zniknęły z konta albo zapłacili za coś, ale przesyłka nie dotarła.