Klienci BGŻ Optima mają być przeniesieni do nowego systemu BNP Paribas w późniejszym terminie
BNP Paribas na 15 maja zaplanował wyłączenie starego systemu transakcyjnego pod nazwą Pl@net. Obecnie wciąż można z niego korzystać, choć od połowy ubiegłego roku dostępny już jest nowy serwis GOonline. Informacja ta zaniepokoiła niektórych klientów należącej do BNP Paribas marki BGŻ Optima. – Czy obowiązkowe przejście wszystkich klientów do systemu GOonline oznacza, że w połowie maja BGŻ Optima przestanie istnieć? – pyta czytelnik cashless.pl, jeden z klientów tego banku.
Biuro prasowe BNP Paribas uspokaja. – W momencie wyłączenia systemu Pl@net BGŻ Optima nie zniknie. Pozostanie jako odrębny produkt, a rachunki jej klientów zostaną przeniesione na nową platformę w późniejszym terminie – napisano w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie. Nie zmienia to jednak faktu, że docelowo marka BGŻ Optima prawdopodobnie zostanie wycofana, ale decyzji w tej sprawie jeszcze nie podjęto albo przynajmniej jej nie ogłoszono. Zgodnie z deklaracją prezesa BNP Paribas Przemka Gdańskiego ma to się stać w II kw. 2020 r.
BGŻ Optima to bank oszczędnościowy, założony przez BGŻ jesienią 2011 r. Umożliwia obsługę rachunków oszczędnościowych, lokat czy funduszy inwestycyjnych za pośrednictwem serwisu internetowego. Nie posiada własnych oddziałów i nie wydaje kart płatniczych. Marka pozostała na rynku mimo przeprowadzonego wiosną ubiegłego roku rebrandingu, w trakcie którego z rynku zniknęła jedna z najstarszych polskich nazw w bankowości, czyli BGŻ.