Dokumentacja Polish Cloud została opracowana w oparciu o ostatnie wytyczne KNF w sprawie wdrażania w bankach rozwiązań chmurowych
Związek Banków Polskich poinformował w komunikacie prasowym o opublikowaniu standardów wdrożeniowych chmury obliczeniowej w bankach pod nazwą Polish Cloud. O tym, że dokument wkrótce się pojawi, w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać kilka dni temu, m.in. w tekście ZBP prezentuje logo Polish Cloud. Uruchomi też program szkoleniowy dla bankowców wdrażających chmurę. Dokument możecie pobrać klikając tutaj.
Standard Polish Cloud został opracowany przez grupę roboczą działającą przy Forum Technologii Bankowych ZBP i Radzie Bankowości Elektronicznej. W jej skład weszło ponad 30 banków oraz 40 firm z sektora technologicznego. W pracach Grupy brali także udział Operator Chmury Krajowej, Kancelaria Kochański & Partnerzy oraz firma Accenture. Poszczególne elementy Polish Cloud były też omawiane w trakcie warsztatów z reprezentantami Komisji Nadzoru Finansowego. Liderem grupy był Grzegorz Pędzisz z Idea Banku.
Dokument stanowi kompleksowy przewodnik po procedurach, niezbędnej dokumentacji oraz poszczególnych etapach procesów wdrożeniowych cloud computingu w bankach. Dokładnie opisuje, jakie zadania, procedury, procesy i analizy bank powinien przeprowadzić i udokumentować pod kątem przygotowania organizacji do działania w sferze usług chmurowych.
Zagadnienia znajdujące się w Polish Cloud zostały opracowane na podstawie Komunikatu Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego dotyczącego przetwarzania przez podmioty nadzorowane informacji w chmurze obliczeniowej publicznej lub hybrydowej z dnia 23 stycznia 2020 roku. Komunikat stanowi zbiór wytycznych, zaleceń oraz wyjaśnień, które mają umożliwić sprawne i skuteczne wdrażanie usług chmurowych.