Revolut udostępnił nową usługę tylko klientom posiadającym płatne plany Premium i Metal
Revolut poinformował o uruchomieniu nowej usługi Revolut Junior. To aplikacja i powiązana z nią karta przeznaczona dla dzieci w wieku od 7 do 17 lat. Juniora mogą założyć wyłącznie rodzice lub opiekunowie dziecka sami będący klientami Revoluta.
Jak czytam w nadesłanym komunikacie, aplikacja w wersji Junior została zaprojektowana w taki sposób, by dziecko mogło łatwo sprawdzić stan powiązanego z nią rachunku i otrzymywać powiadomienia o przeprowadzonych transakcjach. Rodzice w swojej aplikacji kontrolują wydatki podopiecznego. Także otrzymują powiadomienia o wszystkich transakcjach. Mogą też zmieniać ustawienia bezpieczeństwa i kontrolować funkcje dodatkowej karty, np. wykonywane za jej pomocą płatności online.
Revolut planuje poszerzenie nowej usługi o szereg funkcji, w tym m.in. o odnawialny limit wydatków, cykliczne doładowania konta, funkcję oszczędzania, raporty o wydatkach oraz porady finansowe dla dzieci kształcące nawyki odpowiedzialnego posługiwania się pieniędzmi. Każda z funkcji ma sprzyjać kształtowaniu wiedzy dotyczącej codziennych finansów.
Na razie nie wiadomo, kiedy z Juniora będą mogli skorzystać klienci Revoluta w Polsce. Revolut Junior jest bowiem udostępniany tylko w Wielkiej Brytanii i tylko posiadaczom płatnych planów Premium oraz Metal. Po funkcji umożliwiającej inwestowanie poprzez zakup złota, to już druga usługa w aplikacji Revoluta, która nie została uruchomiona w Polsce.
Warto dodać, że konta z kartą i aplikacją też pod nazwą Junior dla dzieci poniżej 13 roku życia obecnie prowadzą w Polsce dwa banki, PKO i mBank. W przypadku ich oferty właścicielem rachunku także jest rodzic lub prawny opiekun dziecka, który kontroluje wydatki i określa limit dziennych transakcji.