Tego dnia odbędzie się wyjątkowe wydarzenie organizowane przez cashless.pl, w trakcie którego ogłoszone zostaną wyniki rankingu na najbardziej wpływową kobietę w polskich płatnościach
Tegoroczny ranking najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej to druga edycja projektu, który redakcja cashless.pl zainicjowała w ubiegłym roku. Ranking spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników, w tym przede wszystkim kobiet. Inicjatywa wywołała wiele pozytywnych komentarzy, wzbudziła dyskusję w mediach społecznościowych, a sam dokument z rankingiem został pobrany kilka tysięcy razy.
Utwierdziło nas to w przekonaniu, że przedsięwzięcie, którego nadrzędnym celem jest promowanie idei zawodowej równości w najważniejszych instytucjach branży płatniczej w Polsce, należy kontynuować i rozwijać. Dlatego w tym roku udoskonaliliśmy metodykę rankingu tak, by wpływ redakcji na jego wyniki maksymalnie ograniczyć. Nominacje kandydatek zgłaszać mogły tylko uczestniczki zeszłorocznej edycji a zwyciężczynię wybrano w głosowaniu Kapituły, do której zaprosiliśmy kilkudziesięciu ekspertów, specjalistów i menagerów o uznanym autorytecie w polskiej branży płatniczej.
Dodatkowo po wielu rozmowach z uczestniczkami ubiegłorocznej edycji rankingu postanowiliśmy rozwinąć projekt, dodając do niego listę wschodzących gwiazd polskich płatności. To Panie, które być może na razie mają mniejsze doświadczenie zawodowe, ale dostrzeżono w nich potencjał, by odgrywały w świecie płatności ważną rolę w najbliższej przyszłości. W rankingu wschodzących gwiazd, podobnie jak w rankingu głównym, nominacje zgłaszały laureatki z poprzedniego roku. Głosowanie odbyło się w sposób analogiczny jak w przypadku rankingu najbardziej wpływowych.
Wyniki rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej w 2020 r. oraz wchodzących gwiazd polskich płatności zostaną ogłoszone już 5 marca, podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego przez redakcję cashless.pl. Następnego dnia raport z rankingiem będzie można pobrać bezpłatnie z serwisu cashless.pl. Jego partnerami, którzy tak jak redakcja cashless.pl popierają ideę równości zawodowej, zostały firmy Mastercard i Visa oraz mBank.