Wcześniej tę samą usługę co ING wprowadziła inna instytucja – mBank
W nadesłanym przed chwilą wspólnym komunikacie prasowym ING Bank Śląski oraz spółka Polski Standard Płatności (operator Blika) poinformowały o udostępnieniu usługi – Prośba o przelew. Dzięki niej użytkownik aplikacji Moje ING mobile będzie mógł wysyłać oraz odbierać prośby o przelew. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy natychmiast pieniądze zostaną przekazane do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę może także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa.
Z dzisiejszego komunikatu prasowego wynika, że nowa usługa ING i Blika pozwala też podzielić rachunek na kilka osób. Jeśli np. byliście z paroma znajomymi w restauracji i zapłaciliście rachunek za wszystkich, możecie podzielić go na kilka osób i wysłać do wszystkich prośbę o zapłatę odpowiedniej części tego rachunku. Prośba o przelew w ING Banku Śląskim jest bezpłatna. W jednym dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na kwotę do 500 zł.
O tym, że ING Bank Śląski wprowadzi dziś Prośbę na przelew z serwisu cashless.pl mogliście dowiedzieć się wczoraj. W tekście pt. mBank jako pierwszy wprowadził prośbę o przelew Blikiem. Ale czy nie naruszył przy okazji przepisów? zwracałem uwagę, że zdaniem części specjalistów do czasu wdrożenia nowej usługi przez ING mBank, który zrobił to wcześniej, naraża się na zarzut naciągania przepisów np. o ochronie danych osobowych.