Złe wieści dla Allegro przyniosło badanie Gemiusa z początku stycznia
Allegro od lat szczycić się może tytułem najczęściej odwiedzanej w Polsce platformy do zakupów internetowych. Jednak od kilku lat coraz więcej klientów korzysta z konkurencyjnych rozwiązań, głównie zagranicznych, takich jak eBay czy AliExpress. Szczególnie ten drugi serwis cieszy się rosnącą popularnością. I, jak wynika z badania Gemiusa za grudzień 2019 r., platforma ta pod pewnym względem właśnie wyprzedziła w Polsce Allegro.
Z najnowszych danych firmy Gemius, cytowanych dziś przez liczne media internetowe, wynika, że w grudniu pod względem popularności aplikacji mobilnych apka AliExpress przegoniła aplikację Allegro. Statystyki wskazują, że w minionym miesiącu z AliExpress skorzystało 20 proc. użytkowników smartfonów z Polski, podczas gdy z apki Allegro – 15 proc. Polska platforma wciąż jest jednak liderem rynku e-commerce nad Wisłą, jeśli wziąć pod uwagę cały ruch generowany przez internautów, a więc odwiedzalność domen poszczególnych platform, i to zarówno z poziomu urządzeń mobilnych jak i stacjonarnych.
Osobiście nie rozumiem fenomenu AliExpress. Zastanawiam się, czy wolniejszy wzrost popularności Allegro w porównaniu z chińską konkurencją wynikać może z polityki cenowej polskiej platformy. Allegro wielokrotnie w ostatnim czasie wprowadzało podwyżki prowizji od sprzedaży, które odstraszać mogą od wystawiania kolejnych produktów. Czy to wpływa już na migrację klientów do AliExpress?