W IV kw. za pomocą systemu zarządzanego przez KIR rachunek przeniosło bez mała 12 tys. osób
KIR podał przed chwilą w komunikacie prasowym informację o statystykach zarządzanego przez siebie systemu Ognivo w IV kw. i w całym ubiegłym roku. Dane wskazują, że klienci korzystali z tego rozwiązania umożliwiającego m.in. zmianę banku o wiele częściej niż rok wcześniej. W 2019 r. przez Ognivo bank zmieniło 45,8 tys. osób, podczas gdy w 2018 r. było to 24,2 tys.
Natomiast w IV kw. 2019 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego z wykorzystaniem systemu Ognivo podjęło 11,7 tys. osób. To podobnie jak w III kw. ub. roku (11,6 tys. osób), ale zdecydowanie więcej niż w IV kw. 2018 r., gdy zmianę banku przez system KIR-u przeprowadziło 3,9 tys. klientów.
Przypomnę, że aby przenieść za pomocą Ogniva rachunek z banku do banku, należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług w instytucji, w której chce się założyć nowe konto. Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje nowy usługodawca.
Trzeba pamiętać, że dane z Ogniva nie obrazują faktycznej liczby klientów, którzy decydują się na zmianę banku. Zakładam, że wiele osób może to robić samodzielnie otwierając najpierw rachunek w jednej instytucji, a następnie zamykając w drugiej. Niemniej specjaliści uważają, że klienci z Polski należą do tych, którzy niezależnie od tego czy są czy nie są zadowoleni z usług swojego banku, niechętnie przenoszą swój główny rachunek do innego.