Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mBank, Mastercard, First Data i nie tylko. Cała branża finansowa gra z WOŚP

28. wielki Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już jutro. Tym razem fundacja zbiera pieniądze na sprzęt medyczny dla dzieci potrzebujących operacji

Już jutro w całej Polsce a także poza jej granicami po raz 28. odbędzie wielki Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jak co roku tak i tym razem z fundacją Jurka Owsiaka zagra także branża finansowa na czele z mBankiem, który już trzeci rok z rzędu jest głównym partnerem bankowym Orkiestry podczas Finału. Z tej okazji instytucja wydała kolekcjonerską kartę płatniczą Mastercard. Jej wizerunek zaprojektował Jurek Owsiak. Grafika nawiązuje do motywu tegorocznego finału, którym jest kolorowy żagiel. Jak dotąd klienci zamówili ok. 16 tys. takich kart.

mBank przygotował także akcję "100 za 100", która trwa od kilkunastu dni. Zgodnie z jej zasadami, za każdy dzień, w którym na konto WOŚP wpłynie 100 wpłat od klientów, mBank dołoży 100 tysięcy złotych. I tak każdego dnia, aż do finału. Tylko w ramach tej akcji bank może przekazać WOŚP nawet 2 miliony złotych. W trakcie 28. Finału odbędzie się też licytacja 70 dzieł sztuki z kolekcji mBanku. Wśród nich tej najcenniejszej – pracy Juliana Fałata "Wyjazd na polowanie". Aukcja charytatywna odbędzie się w domu aukcyjnym DESA Unicum.

Przeczytajcie także: mBank po raz trzeci gra z WOŚP

Natomiast po raz ósmy partnerem WOŚP podczas Finału jest Mastercard. Firma wyposażyła wolontariuszy WOŚP w oficjalne "wirtualne puszki", czyli eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze mogą udostępnić wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Taki sposób kwestowania ułatwia prace wolontariuszowi i pozwala zebrać więcej pieniędzy, poszerzając grono darczyńców, którzy o akcji usłyszą i się do niej przyłączą z każdego miejsca na świecie.

Ponadto od połowy grudnia w serwisie Allegro licytować można niezwykłe auto przekazane na WOŚP przez Mastercard i Braci Collins. Samochód z kultowego serialu "Knight Rider" poddany został częściowej renowacji, której celem było przywrócenie go do stanu świetności. Zarejestrowane i gotowe do wyruszenia na drogi auto zyska status zabytku. Natomiast w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry.

Mastercard dostarcza także wolontariuszom rozwiązania cyfrowe ułatwiające im pracę. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma usprawnia rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także jest centrum informacji. Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej. – W czasie tegorocznego Finału znowu dostarczymy narzędzia, które ułatwiają pracę wolontariuszom i które sprawdziły się w poprzednich latach. Złapaliśmy wiatr w żagle, więc będzie się działo! – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które, podobnie jak w roku ubiegłym, będzie miało nową odsłonę – nie będzie pokazu fajerwerków, które wpływają negatywnie na zwierzęta i dokładają się do emisji gazów cieplarnianych. Specjalne widowisko świetlno-muzyczne zaplanowane zostało na Placu Bankowym w Warszawie. Zobaczyć je będzie można również w czasie telewizyjnej transmisji.

Przeczytajcie także: 88,8 proc. płatności kartami w Polsce odbywa się zbliżeniowo

Finał WOŚP po raz kolejny wspierać też będzie firma First Data Polska. Dzięki niej darczyńcy będą mogli wpłacać datki na rzecz fundacji Jurka Owsiaka bezgotówkowo za pomocą terminali płatniczych. – Na 28. Finał przygotowaliśmy ich jeszcze więcej niż przed rokiem i liczymy na jeszcze większe wsparcie ofiarodawców – mówi Krzysztof Polończyk, prezes FDP.

Na terminalach, których w tym roku będzie ponad 800, można będzie zapłacić zbliżeniowo lub tradycyjnie kartą Visa i Mastercard, smartfonem (HCE, Google Pay, Apple Pay) lub zegarkiem (także przy pomocy Garmin Pay i Fitbit Pay) albo użyć Blika. Część urządzeń (ponad 300) już pracuje w placówkach mBanku. 476 terminali trafiło do wolontariuszy WOŚP w całym kraju a sześć także do sztabów za granicą, w Brukseli i Dublinie. Terminale zostały specjalnie przygotowane do obsługi wpłat na konto WOŚP. Realizowane są poprzez funkcję Darowizna i taka nazwa widnieje na wydruku z logo WOŚP. Na kolorowym ekranie terminala zainstalowano wygaszacz – czerwone serce – logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Każde urządzenie ma nalepkę First Data Polska oraz hologram WOŚP.

Ponadto FDP obsługiwać będzie także wpłaty darczyńców realizowane przez internet, w zakładce "Wpłać online" dostępnej na stronie WOŚP. W ten sposób można wspierać Orkiestrę przez cały rok. Natomiast podczas Finału w telewizyjnym studio wolontariusze First Data będą odbierać telefony i przyjmować wpłaty także tą drogą. W trakcie rozmowy zweryfikują kartę i zlecą transakcje. Numery kontaktowe będą podane na ekranach telewizorów.

Przeczytajcie także: First Data uruchomiła ofiaromat

W tegoroczne wydarzenie zaangażowały się także inne firmy z branży finansowej. Jedną z nich jest Euronet, który w weekend 11-12 stycznia na powitalnych ekranach wszystkich swoich bankomatów wyświetla specjalną grafikę przypominającą o możliwości wpłaty darowizny bezpośrednio na konto WOŚP. Aby to zrobić, wystarczy umieścić kartę płatniczą w urządzeniu i po wpisaniu kodu PIN wybrać opcję "Wpłać darowiznę", a następnie spośród dostępnych organizacji wybrać WOŚP i wpisać kwotę darowizny: od 1 do 500 zł. Od wpłaty darowizny Euronet nie pobiera opłat i prowizji.

Natomiast PayU obsługuje datki na rzecz WOŚP za pośrednictwem strony wplacam.wosp.org.pl. Wystarczy tam zaznaczyć lub wpisać odpowiednią kwotę i wybrać dogodną metodę płatności. Na tej samej stronie wpłaty zagraniczne obsługuje PayPal. Natomiast bank PKO zadeklarował, że od 12 stycznia do końca marca bieżącego roku nie będzie pobierał prowizji i opłat od wpłat gotówkowych i standardowych poleceń przelewów na rachunek WOŚP. Zwolnienie dotyczy klientów indywidualnych oraz firm i przedsiębiorstw.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies