Czytelnicy donoszą, że mają kłopoty z logowaniem także do systemu ING
Od kilkudziesięciu minut do redakcji cashless.pl spływają informacje od czytelników, którzy mają problem z zalogowaniem się na swoje rachunki przez internet albo aplikację mobilną. Problem ma dotyczyć przede wszystkim trzech instytucji, a więc ING, mBanku i Santandera.
I rzeczywiście mi również nie udaje się w tym momencie zalogować na rachunek w mBanku i Santanderze przez aplikację mobilną a w tym drugim przypadku – także przez serwis internetowy. Awarię potwierdziły przed chwilą biura prasowe wymienionych instytucji, które równocześnie zapewniły, że trwają prace nad jej usunięciem, a karty działają normalnie. Natomiast w przypadku ING udało mi się bez problemów zalogować na rachunek zarówno przez aplikację jak i system internetowy.
Przy obecnym poziomie rozwoju i skomplikowania systemów elektronicznych awarie w bankowości to zjawisko normalne. Klienci skarżą się, że obecnie jest ich więcej niż w przeszłości. Jednak bankowcy twierdzą, że to mylne wrażenie. Obecnie, ze względu na popularność bankowości mobilnej, klienci logują się na rachunki bardzo często. Stąd nie ujdzie ich uwadze żadna przerwa w dostępie do konta. Kiedyś logowali się rzadziej, więc z wielu awarii nie zdawali sobie sprawy.
AKTUALIZACJA
Ok. godz. 14 biura prasowe wszystkich trzech banków doniosły, że ich systemy powinny już działać bez zakłóceń. Po chwili okazało się, że jednak w mBanku kłopoty powróciły.