Za pomocą nowego rozwiązania właściciele placówek handlowych mogą w łatwy sposób organizować promocje produktowe
Comp, jeden z największych w Polsce producentów urządzeń fiskalnych, poinformował w komunikacie prasowym o wprowadzeniu nowej usługi. Chodzi o Promo+, za pomocą której właściciele niewielkich placówek handlowych mogą organizować promocje na sprzedawane u siebie produkty. Moduł jest dostępny w ramach M/platform, zintegrowanej z kasą fiskalną.
Jak głosi komunikat firmy Comp, M/platform to pierwsze w Polsce cyfrowe rozwiązanie, które w oparciu o możliwości urządzeń fiskalnych pozwala rozwijać ofertę tradycyjnych sklepów. Platforma może integrować wiele usług stanowiących wartość dodaną kasy fiskalnej i wspierających sprzedaż w niewielkich punktach handlowych, takich jak usługi księgowe, prawne czy analityka. Jedną z takich usług jest ogłoszony dziś moduł Promo+.
Moduł ten pozwala właścicielom małych sklepów uzyskać dostęp do ofert promocyjnych organizowanych bezpośrednio przez producentów z branży FMCG (tzw. dobra szybko zbywalne jak żywność, chemia domowa, napoje, itd.). Jak to działa? Producent przesyła przez M/platform pakiet promocji na swoje produkty do sklepu. Właściciel punktu handlowego decyduje, które chce aktywować, znając mechanizm promocyjny, cenę sprzedaży dla konsumenta oraz oferowaną przez producenta kwotę refundacji za każde użycie promocji. Informacja o aktywacji promocji trafia z systemu bezpośrednio do urządzeń fiskalnych w sklepie.
Zdaniem Tomasza Jasinkiewicza z zarządu Comp Platforma Usług, usługa Promo+ jest korzystna także dla producentów FMCG. – Dotychczas przeprowadzanie nowoczesnych promocji w tradycyjnych sklepach było kosztowne i czasochłonne. Trudno było zgrać je we wszystkich miejscach jednocześnie. Dzięki Promo+ sytuacja ulega dynamicznej, pozytywnej zmianie – uważa przedstawiciel Comp.
Producenci urządzeń fiskalnych stoją przed nie lada wyzwaniem, którym są kasy aplikacyjne. Możliwość ich tworzenia i używania wprowadza, będące w trakcie procedowania, rozporządzenie Ministerstwa Finansów. Zgodnie z nim kasę fiskalną w postaci oprogramowania będzie można zainstalować na smartfonie lub tablecie i nie będzie już potrzebne do tego oddzielne urządzenie. Paragon będący dowodem sprzedaży będzie można drukować na zwykłej drukarce lub wysyłać drogą elektroniczną. Więcej na ten temat w tekście Skomplikowana droga do eparagonów. Pierwsze przepisy mają się jednak pojawić już w styczniu przyszłego roku. Wydaje się, że wdrażane przez Comp nowe usługi są pomysłem na to jak zatrzymać klientów przy tradycyjnych urządzeniach fiskalnych.
Fot. Bartosz Jankowski/Newspix.pl