Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Liczba użytkowników aplikacji rośnie szybciej niż posiadaczy rachunków. Wskaźnik Mobilności Klientów osiągnął 34 proc.

Największym udziałem użytkowników mobilnych w całej populacji klientów mogą pochwalić się ING oraz mBank

Wskaźnik Mobilności Klientów redakcja cashless.pl wylicza na podstawie danych udostępnianych przez biura prasowe działających w Polsce banków. WMK to udział klientów mobilnych w w grupie posiadających rachunki osobiste w danej instytucji. W III kw. 2019 r. osiągnął on poziom 34 proc. Dla porównania w IV kw. 2018 r., gdy WMK wyliczono po raz pierwszy, był on na poziomie 29,3 proc.

Przeczytajcie także: Będzie kolejny bank o nazwie Sync.

Celem obliczania WMK jest pokazanie, jak banki radzą sobie z mobilną transformacją, czyli zachęcaniem klientów do korzystania ze swoich usług na smartfonach. Jeśli by założyć, że to jak dużo klientów korzysta z usług mobilnych danej instytucji zależy od jakości tych usług, obliczany przez cashless.pl wskaźnik mógłby posłużyć do oceny poziomu rozwoju np. bankowych aplikacji mobilnych.

Jak wynika z WMK, bankiem, który może pochwalić się największym udziałem klientów mobilnych, jest ING, który w minionym kwartale wyprzedził pod tym względem dotychczasowego lidera, czyli mBank. ING jako jedyny ma ponad 60 proc. klientów mobilnych a w mBanku wskaźnik przekracza 58 proc. Na kolejnych pozycjach znajdują się Millennium, Santander i PKO, które mają ponad 40 proc. klientów mobilnych.

Przeczytajcie także: Nowa karta od mBanku w związku z Finałem WOŚP

Jak widzicie w poniższej tabeli większości banków udaje się poprawiać wskaźnik „umobilnienia” klientów. Uderzające jest jednak to, że w czołówce zestawienia znajdują się największe instytucje. Może to sugerować, że tylko przy odpowiedniej skali działania można oddelegować do rozwoju oferty mobilnej zasoby będące w stanie zapewnić odpowiednią jakość usług.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies