W ciągu III kw. użytkownicy bankowości mobilnej zlecili prawie 190 mln takich transakcji jak np. przelewy
Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biura prasowe największych banków działających w Polsce wynika, że w minionym kwartalnie ich klienci zlecili przez aplikacje mobilne 189,9 mln różnych transakcji finansowych. Chodzi np. o przelewy czy płatności mobilne. To oznacza wzrost kwartał do kwartału o niemal 20 proc. W II kw. banki odnotowały 159,5 mln tego rodzaju operacji zleconych przez urządzenia mobilne.
Najwięcej transakcji mobilnych realizują klienci PKO. Z danych tej instytucji wynika, że w okresie od lipca do września użytkownicy jej narzędzi mobilnych zrealizowali ponad 47 mln różnego rodzaju operacji finansowych. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się mBank, którego klienci wykonują kwartalnie ponad 35 mln transakcji mobilnych. Na kolejnych miejscach znajdują się ING, Millennium, Pekao i Santander.
Powyższe dane pokazują, że bankowość mobilna staje się kluczowym sposobem obsługi klientów w Polsce, choć zapewne większość transakcji wciąż zlecana jest za pośrednictwem internetowych serwisów bankowych. Z danych KIR-u wynika bowiem, że banki obsługują ok. 160 mln przelewów w systemie Elixir, ale miesięcznie. Poza tym wśród transakcji zlecanych przez bankowość mobilną znajdują się nie tylko przelewy, ale też płatności mobilne czy inne operacje finansowe, np. zakładanie lokat.