Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Millennium i Pocztowy. To dwa banki, które dostały już od KNF zwolnienie z tzw. opcji fallback

Dzięki temu zarówno Millennium jak i Pocztowy nie muszą przygotowywać awaryjnych mechanizmów dostępu do danych swoich klientów

Bank Pocztowy poinformował przed chwilą o uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego na zwolnienie z tzw. opcji fallback. To procedura wynikająca z przepisów PSD II, wprowadzających tzw. otwartą bankowość. Dyrektywa zakłada, że każdy bank musi otworzyć dostęp do danych swoich klientów tzw. podmiotom trzecim, a więc np. fintechom. Służy do tego interfejs API. Jeśli jednak API nie będzie działać prawidłowo fintechy mają prawo dostępu do danych za pomocą interfejsu klienckiego, logując się na ich rachunki.

Przeczytajcie także: Nowe możliwości związane z PSD II w ING

I to jest właśnie ta opcja fallback. Na określonych warunkach jednak banki mogą od nadzorcy uzyskać zgodę na zwolnienie z takiej opcji. Warunkiem było m.in. wystawienie API testowego w marcu tego roku i produkcyjnego – w czerwcu. Część z banków z tym nie zdążyło i z góry założyło, że z wnioskiem o zwolnienie z opcji fallback nie będzie występować. Wśród nich jest np. ING Bank Śląski. Natomiast, jak wynika z moich informacji, Bank Pocztowy jest jednym z co najmniej dwóch banków, które zwolnienie z fallback już dostały. Drugim jest, co potwierdziło jego biuro prasowe, Bank Millennium.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadza karty Goodie

Tymczasem wygląda na to, że pozycję lidera we wprowadzaniu usług opartych o otwartą bankowość jest właśnie ING. Niedawno jako pierwszy bank w Polsce wprowadził możliwość podglądu we własnym systemie danych transakcyjnych z rachunków prowadzonych w innych bankach, w tym w mBanku, Millennium, Pekao i PKO. Wczoraj zaś poinformował o wprowadzeniu nowego procesu kredytowego, w którym na podstawie zaciąganej automatycznie historii transakcji na rachunkach w innych bankach ocenia zdolność kredytową klientów.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies