Impulsem do zwiększenia liczby paczkomatów zarządzanych przez InPost będzie m.in. współpraca nawiązana przez firmę z platformą AliExpress
W małopolskiej Suchej Beskidzkiej InPost zainstalował właśnie paczkomat nr 6000. W tym samym okresie roku ubiegłego firma posiadała 4300 maszyn, można więc mówić o dynamicznym rozwoju jej infrastruktury. Prezes spółki, Rafał Brzoska, deklaruje, że strategia rozwoju sieci paczkomatów będzie kontynuowana w przyszłym roku. Operator rozwija także aplikację mobilną, dzięki której przesyłki z tego samego urządzenia może odbierać kilka osób jednocześnie.
Warto wspomnieć, że niedawno InPost informował o zawarciu umowy z AliExpress, platformą e-commerce z grupy Alibaba. Klienci mogą już zamawiać paczki z Chin bezpośrednio do paczkomatów w całym kraju. Z opcji paczkomaty InPost można korzystać przy zakupach o wartości powyżej 5 dolarów. Współpraca ta może być impulsem do dalszego rozwoju sieci paczkomatów, w których już dziś często brakuje miejsca, a paczki muszą być przekierowywane do innych urządzeń.
Tymczasem w Polsce przybywa miejsc, w których można odbierać kupione w internecie produkty. Chodzi nie tylko o urządzenia automatyczne jak paczkomaty czy automaty paczkowe oferowane np. przez Pocztę Polską. Zakupy można przekierowywać także do sklepów czy punktów usługowych. Wczoraj o udostępnieniu ponad 8 tys. sklepów dla branży e-commerce poinformował właściciel sieci abc. Więcej na ten temat w tekście Przesyłki odbierzecie ze sklepów największej sieci w Polsce. Na e-commerce może się otworzyć nawet 8,6 tys. placówek.
Fot. Wikipedia/Artur Andrzej CC BY-SA 4.0