Wcześniej PKO umożliwił autoryzowanie przy pomocy apki m.in. wpłat i wypłat oraz dyspozycji związanych z pożyczkami gotówkowymi
W serwisie informacyjnym PKO opublikował komunikat o kolejnym w ostatnim czasie rozszerzeniu zakresu operacji, jakie można potwierdzać za pomocą aplikacji mobilnej IKO. Od teraz do listy tej dołączyły zlecenia składane w placówkach a związane z obsługą kredytów mieszkaniowych. Mobilnie można więc autoryzować m.in. zawieszenie spłaty, zmianę rachunku do spłaty czy wcześniejszą częściową lub całkowitą spłatę hipoteki.
PKO umożliwił korzystanie z mobilnej autoryzacji w oddziałach we wrześniu bieżącego roku. Wówczas klienci zyskali możliwość potwierdzania za pomocą IKO wpłat i wypłat gotówki, w tym w walutach obcych, oraz przelewów. W październiku lista operacji została rozszerzona o zlecenia związane z obsługą pożyczek gotówkowych. Chodziło m.in. o zmianę konta do spłaty, zmianę daty płatności rat czy dyspozycję wcześniejszej spłaty zobowiązania.
Mobilna autoryzacja przez ekspertów uznawana jest za rozwiązanie bezpieczniejsze niż tradycyjne kody jednorazowe wysyłane za pomocą wiadomości SMS. Z punktu widzenia banków jest też tańsze, bo nie wymaga ponoszenia kosztów związanych z wysyłką wielu milionów SMS-ów miesięcznie. W przypadku wykorzystania mobilnej autoryzacji w oddziałach jest też rozwiązaniem ekologicznym, gdyż nie wymaga drukowania papierowych potwierdzeń – mogą one zostać wysłane za pomocą poczty e-mail.