Oferta amerykańskiej organizacji to element trendu łączenia produktów finansowych z korzyściami w zamian za udostępnione dane dotyczące stylu życia
American Express i firma Vitality, oferująca ubezpieczenia zdrowotne, poinformowały o wprowadzeniu na rynek nowej karty kredytowej. Przeznaczona jest dla klientów Vitality posiadających jedną z jej polis oraz korzystających z jej aplikacji mobilnej, za pomocą której mierzona jest aktywność fizyczna.
Nowa kredytówka, dostępna na razie na rynku brytyjskim, jest zwolniona z rocznej opłaty za korzystanie z niej. Oferuje moneyback w wysokości nawet 3 proc. wydatków. Wysokość zwrotu zależy od wartości transakcji wykonywanych za pomocą karty oraz aktywności fizycznej użytkownika w danym miesiącu, a więc np. średniej liczby kroków każdego dnia.
Karta kredytowa, która właśnie została wprowadzona przez American Express, wpisuje się w nowy trend oferowania korzyści finansowych w zamian za udostępnianie danych dotyczących stylu życia. Te służyć mogą m.in. do kalkulowania składki ubezpieczeń życiowych czy zdrowotnych. W Polsce w ten sposób działa już np. insurtech Boomerun. To aplikacja mobilna, która nagradza użytkowników zniżkami na zakupy w zamian za dane na temat aktywności fizycznej. Więcej na ten temat w tekście Nowy polski insurtech chce promować aktywność fizyczną zniżkami na ubezpieczenia. Wkrótce ma wystartować apka Boomerun.
Natomiast nowa karta American Express i Vitality wygląda tak: