Sprawa dotyczy płatności wykonanych między 15 a 18 listopada
Idea Bank poinformował w komunikacie prasowym o zidentyfikowaniu awarii, w wyniku której błędnie rozliczał transakcje płatnicze, np. płatności kartami. Chodzi o operacje wykonane między 15 a 18 listopada. W wyniku błędu na rachunkach klientów mogły pojawić się podwójne obciążenia.
Idea pisze w komunikacie, że przyczyna awarii została już zdiagnozowana a obecnie trwają prace nad rozwiązaniem problemu. Bank zadeklarował jednocześnie, że wszystkie podwójne księgowania zostaną usunięte z systemu do końca dzisiejszego dnia a niesłusznie pobrane kwoty zostaną zwrócone automatycznie. – W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędów, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu – czytam w komunikacie Idei.
Idea Bank do niedawna uchodził za jeden z najbardziej innowacyjnych na polskim rynku. Jako pierwszy w Polsce udostępnił klientom m.in. usługi księgowe powiązane z rachunkiem firmowym, oddziały jako przestrzeń coworkingową czy mobilne wpłatomaty. Obecnie instytucja przeżywa jednak kłopoty. W wyniku restrukturyzacji musiała skoncentrować się na podstawowej działalności. Większość nowatorskich pomysłów zostało więc pogrzebanych.
AKTUALIZACJA
Po godz. 16 w środę biuro prasowe Idea Banku poinformowało o usunięciu awarii i zwrocie na rachunki klientów nienależnie pobranych kwot.