Pilot ma potrwać kilka miesięcy, a wdrożenie na szeroką skalę możliwe jest na początku przyszłego roku
O tym, że niemiecka sieć handlowa zamierza wprowadzić w Polsce swój własny system płatności mobilnych, mówi się od czerwca bieżącego roku. Wówczas w serwisie Cashless mogliście przeczytać o tym, że w aplikacji Lidl Plus pojawił się moduł umożliwiający powiązanie z nią karty bankowej, ale usługi płatniczej nie dało się jeszcze aktywować.
Centrala Lidla w Polsce nie chciała wówczas potwierdzić, że sieć zamierza wprowadzić w Polsce płatności mobilne. Niemniej na moje pytanie o taką możliwość odpowiedziano przynajmniej wymijająco. – Prace nad rozwojem aplikacji zakupowej Lidl Plus trwają nieustannie. W kolejnych miesiącach użytkownicy będą mieli możliwość korzystać z jej nowych funkcji. O wszystkich aktualizacjach będziemy informować na bieżąco – napisała Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidla.
Tymczasem wczoraj serwis wiadomoscihandlowe.pl poinformował, że Lidl właśnie rozpoczyna testy nowej usługi. Mają one potrwać kilka miesięcy, a pełnego wdrożenia można spodziewać się w przyszłym roku, najprawdopodobniej już w lutym. Polska ma szansę być drugim rynkiem w Europie, na którym rozwiązanie Lidl Pay zostanie uruchomione.
Jak działa Lidl Pay? Najpierw do aplikacji należy dodać kartę płatniczą i operację tę autoryzować np. za pomocą hasła SMS-owego w swoim banku. Następnie chcąc zapłacić za zakupy należy wygenerować w apce kod QR, który potem skanuje się przy kasie w sklepie. Tego rodzaju rozwiązania nie są czymś specjalnie nowym i można je znaleźć także na polskim rynku. W podobny sposób działają np. płatności mobilne w aplikacji sieci kawiarni Green Caffe Nero.