Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank powoli żegna się z hasłami SMS-owymi. 5 listopada wyłączy je wszystkim użytkownikom aplikacji

Na razie mBank pozostawi jednak opcję powrotu do haseł jednorazowych

mBank poinformował swoich klientów o zmianach, jakie zamierza wprowadzić w obszarze autoryzacji operacji zlecanych w internetowym serwisie transakcyjnym. 5 listopada udostępni aktualizację swojej aplikacji na smartfony, która automatycznie aktywuje mobilną autoryzację. Tym samym klienci mBanku, którzy korzystają z aplikacji, ale transakcje autoryzują jeszcze hasłami wysyłanymi w SMS-ach, zostaną przełączeni na mobilną autoryzację.

Przeczytajcie także: mBank zmienia internetowy serwis transakcyjny

Przypomnę, że mobilna autoryzacja to sposób potwierdzania operacji wykonywanych w serwisie internetowym, np. przelewów, za pomocą powiadomień wyświetlanych przez aplikację mobilną. Po zleceniu transakcji apka sama generuje specjalny komunikat. Po jego otwarciu użytkownik loguje się do aplikacji i zatwierdza bądź odrzuca zlecenie jednym kliknięciem. Zdaniem specjalistów takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż jednorazowe hasła SMS-owe. Jest też wygodniejsze a dla banku – tańsze niż SMS-y.

Przeczytajcie także: mBank obniża ceny wybranych usług

W dzisiejszej informacji mBank deklaruje jednocześnie, że klienci przełączeni na mobilną autoryzację wciąż będą mogli wrócić do potwierdzania operacji za pomocą haseł jednorazowych. W tym celu będą jednak musieli przejść odpowiedni proces, który można zainicjować w internetowym serwisie transakcyjnym. Przypomnę, że od niedawna mBank oferuje możliwość korzystania z mobilnej autoryzacji także tym klientom, którzy nie używają jego standardowej aplikacji. Służy do tego apka mBank Token.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies