Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Jeżeli kupujecie w internecie, to przede wszystkim tam, gdzie jest najtaniej. Ale rośnie też znaczenie wygody zakupów

To wyniki najnowszego badania Autopay Research, przeprowadzonego na zlecenie firmy Blue Media

Raport "Jak kupujemy w internecie" to część badania pt. "Innowacje finansowe", zrealizowanego na zlecenie Blue Media przez agencję badawczą Satisface na grupie 1109 respondentów. Z jego tegorocznej edycji wynika, że odsetek osób kupujących przez internet wzrósł do 89 proc. To najlepszy wynik w czteroletniej historii badania. W jego pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 r. kupowanie w środowisku e-commerce deklarowało 68 proc. respondentów.

Przeczytajcie także: Prostsze dodawanie kart w aplikacji Autopay

Jeżeli chodzi o kryteria wyboru sklepu internetowego, wciąż najważniejsza pozostaje cena produktu – wskazuje na nią 73 proc. badanych. – Jednak coraz większą rolę odgrywa wygoda realizacji zakupu (wzrost z 48 na 55 proc.), wiarygodność sklepu (wzrost z 35 na 51 proc.) oraz możliwość łatwego zwrotu produktu (wzrost z 22 na 38 proc.). Jeśli ten trend się utrzyma, wkrótce możemy spodziewać się zmiany oczekiwań wobec e-sklepów. Klienci będą szukali nie tyle miejsc, gdzie jest tanio, tylko gdzie kupią szybko, wygodnie i bezproblemowo – ocenia Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media i Autopay.

Wśród preferowanych metod płatności wciąż mocno trzyma się gotówka za pobraniem – jest to najchętniej wybierany sposób regulowania należności za zakupy internetowe. Wskazuje na niego 46 proc. respondentów – co ciekawe to o 3 pkt. proc. więcej niż rok temu. Na drugim miejscu jest tradycyjny przelew a na trzecim – wygodne płatności internetowe oferowane przez integratorów takich jak PayU czy Blue Media.

Przeczytajcie także: Prawie co dziesiąty przejazd autostradą opłacany Autopay

Interesujące są dane dotyczące metod płatniczych, pokazane w raporcie w podziale na grupy wiekowe kupujących. Starsi użytkownicy sieci chętniej wybierają tradycyjne płatności, zaś nowoczesne systemy płatnicze, takie jak Blik czy Google Pay, są wyraźnie popularniejsze wśród młodszych generacji i mieszkańców dużych miast, gdzie zwykle najwięcej jest osób tzw. early-adopters, czyli szybko oswajających się z nowymi rozwiązaniami.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies