Operator systemu ma nowy pomysł na zwiększenie swojego udziału w handlu internetowym
Chodzi o dopłaty dla właścicieli sklepów internetowych, którzy przyjmować będą płatności Blikiem. Spółka Polski Standard Płatności, czyli operator tego systemu, pokryje 1 proc. wartości transakcji opłaconych przez klientów w ten sposób.
Zgodnie z zasadami promocji aby uzyskać dopłatę, właściciele sklepów muszą płatność Blikiem udostępnić bezpośrednio na stronie www. W ten sposób klienci będą mogli płacić online bez wychodzenia ze sklepu, czyli bez dodatkowych przekierowań i ekranów transakcyjnych. Wystarczy jedynie potwierdzenie transakcji w mobilnej aplikacji bankowej.
Aby skorzystać z nowej promocji, handlowcy powinni zgłosić taką chęć u swojego agenta rozliczeniowego. Obecnie Blika w handlu internetowym oferują m.in. eCard, Przelewy24 czy Transferuj.pl. Wkrótce system będzie także dostępny na platformie Payeezy, oferowanej przez First Data.
Tymczasem podobny program w lutym tego roku zaoferował MasterCard. Mogą w nim brać udział ci właściciele sklepów internetowych, którzy na swojej stronie zaoferują płatność cyfrowym portfelem MasterPass. To rozwiązanie, które umożliwia podpięcie kart płatniczych dowolnego wydawcy i dokonywanie płatności bez konieczności każdorazowego podawania numerów kart, ich dat ważności, itd. MasterCard zwraca 0,6 proc. wartości transakcji MasterPassem.
Z informacji uzyskanych w biurze prasowym MasterCarda wynika, że program będzie kontynuowany także w przyszłym roku. Jego zasady mają jednak ulec modyfikacji tak, by więcej sklepów mogło z niego skorzystać. Na razie jednak szczegóły tych zmian okryte są tajemnicą.