Kolejne grupy posiadaczy rachunków w BNP Paribas z GOonline będą mogły korzystać w najbliższym czasie
Podczas dzisiejszego spotkania z dziennikarzami BNP Paribas poinformował o udostępnieniu internetowego systemu transakcyjnego nowej generacji. GOonline, bo tak się nazywa, trafił do pierwszej grupy klientów posiadających jedynie rachunki osobiste. W kolejnych dniach nowy serwis udostępniony zostanie następnym grupom. Większość uzyska możliwość bankowania po nowemu w listopadzie, kiedy do GOonline przeniesione zostaną produkty klientów byłego Raiffeisen Polbanku.
Przedstawiciele BNP Paribas deklarują jednak, że nawet po fuzji operacyjnej z przejętym bankiem z dotychczasowego systemu transakcyjnego Planet nadal będzie można korzystać. Jego wyłączenie planowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku. Do tego czasu dostęp do niego będą mieli jednak tylko klienci tzw. zielonego banku, a więc exBGŻ BNP Paribas. Od razu po fuzji wyłączony zostanie serwis i aplikacja mobilna exRaiffeisen Polbanku. GOonline od teraz będzie też proponowany klientom otwierającym od dziś nowe rachunki w BNP Paribas.
O wprowadzonym dziś GOonline mogliście już trochę dowiedzieć się z tekstu w serwisie Cashless kilka tygodni temu, gdy BNP Paribas pokazał go w trakcie majowego wydarzenia Impact. W porównaniu z systemem Planet to zupełnie nowa jakość. Dzięki GOonline BNP Paribas nadrabia dystans do konkurencji, która w ostatnich latach mocno mu pod względem rozwoju bankowości elektronicznej uciekła.
Co zatem znajdziecie w GOonline? Po pierwsze w porównaniu z Planet zmieni się sposób logowania. Dziś jest to hasło maskowane. GOonline pozwala dodać komputer do zaufanych urządzeń, dzięki czemu logowanie nie wymaga wprowadzania numeru identyfikacyjnego. Wystarczy wybrać tylko swój profil, a następnie wprowadzić hasło alfanumeryczne. Po 14 września bieżącego roku, a więc po wejściu tzw. silnego uwierzytelnienia, logowanie będzie można potwierdzać za pomocą mobilnej autoryzacji, jaka znajdzie się we wprowadzanej wówczas aplikacji GOmobile drugiej generacji. Do tego czasu autoryzacja logowania odbywać się będzie mogła poprzez hasło z SMS-a.
Głównym elementem pulpitu GOonline są kafle z produktami posiadanymi przez klienta, a więc np. rachunkiem osobistym czy kartą kredytową. Pulpit zawiera też skróty umożliwiające dostęp do najczęściej wykonywanych funkcji a więc np. przelewów. Klient ma możliwość wyboru tła. To pozwala też bankowi dostosować kolorystycznie serwis do różnych segmentów klientów, a więc np. do private bankingu. Po prawej stronie umieszczono sekcję doradczą w formie kafli z informacjami kontekstowymi.
GOonline zawiera szereg udogodnień, które pomagać będą w codziennym zarządzaniu finansami. Np. nazwę rachunków, kart czy innych produktów można swobodnie zmieniać. Serwis pozwala też na zmianę numerów PIN do kart czy też włączanie i wyłączanie określonych rodzajów transakcji, np. zbliżeniowych, czasowe i trwałe blokowanie kart, możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą banku np. za pośrednictwem chatu, itd. Ja z nowego GOonline już korzystam. Postaram się go lepiej przetestować i w przyszłości napisać więcej na jego temat.