Coroczny ranking przygotowała firma Kantar
Najcenniejszą marką świata w 2019 roku ogłoszono Amazon, który zepchnął na dalsze pozycje Google i Apple. Amerykański potentat rynku e-commerce warty ma być ponad 315 mld dolarów, o ok. 52 proc. więcej niż przed rokiem. Marka Apple ma być warta ok. 310 mld dolarów a Google – 309 mld dolarów.
Jako dziennikarz Cashless zwróciłem jednak uwagę na firmy z branży płatniczej, znajdujące się w tym zestawieniu. Najwyżej, bo na miejscu piątym po awansie o dwie pozycje, uplasowała się Visa. Ma być warta ok. 178 mld dolarów. W czołówce, bo na pozycji 12, znalazł się jeszcze Mastercard. Ma być wart 92 mld dolarów. W porównaniu z poprzednim zestawieniem awansował o trzy pozycje.
Branża płatnicza nie jest reprezentowana w rankingu zbyt licznie, ale oprócz dwóch wymienionych już gigantów można tu znaleźć jeszcze inne firmy. Na przykład na pozycji 26 znajduje się PayPal. Jego wartość oszacowano na poziomie 44 mld dolarów (awans o 4 pozycje). Na 35 mld dolarów wyceniono natomiast American Express zajmujący pozycję 33 (2 pozycje wyżej niż przed rokiem). Cały ranking dostępny jest tutaj.