Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Użytkowników bankowości mobilnej przybywa szybciej niż posiadaczy rachunków osobistych. Nowe dane Cashless

Wśród banków, które mogą pochwalić się najwyższym odsetkiem klientów mobilnych, nadal przodują mBank i ING, ze wskaźnikami powyżej 50 proc.

Kilka tygodni temu w serwisie Cashless mogliście znaleźć pierwsze zestawienie wskaźnika, który określiłem roboczo jako wskaźnik mobilności klientów. To odsetek posiadaczy rachunków osobistych w bankach, którzy aktywnie korzystają z bankowości mobilnej. A więc logują się na konto przez aplikację mobilną, stronę light albo zwykłą przeglądarkę, tylko że na urządzeniu mobilnym. W ten sposób powstał ranking banków mających największy udział klientów mobilnych w populacji posiadaczy rachunków osobistych.

Przeczytajcie także: Tak wkrótce będzie się płacić w internecie. Jest standard SRC

Teraz przyszła kolej na drugą edycję zestawienia z danymi za I kw. 2019 r. i próbę zaobserwowania trendów. Jak widzicie, podobnie jak w danych za IV kw. tak i w pierwszym okresie bieżącego roku w zestawieniu przodują mBank i ING, ze wskaźnikami przekraczającym znacznie 50 proc. Środek stawki otwiera Millennium a dalej są: Santander, PKO i Pekao. Rzuca się w oczy, że całą czołówkę okupują duże banki. Pierwszy z mniejszych instytucji, czyli Plus, jest dopiero za Pekao.

W porównaniu z poprzednim kwartałem w okresie od stycznia do marca bieżącego roku nie ma istotnych przetasowań, oprócz właśnie Plusa, który zanotował spory awans, i BNP Paribas, który z kolei zaliczył spadek. W jego przypadku nie wynika to z mniejszej liczby użytkowników bankowości mobilnej, bo tych przybywa. Ale w danych za I kw. 2019 r. bank wykazał znacznie większą w porównaniu z IV kw. 2018 r. liczbę posiadaczy kont osobistych, co może mieć związek z przejęciem klientów byłego Raiffeisen Polbanku.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Millennium już do pobrania

Większość analizowanych banków odnotowuje poprawę wskaźnika mobilności klientów. Średni w zestawieniu za I kw. 2019 r. wynosi 29,9 proc. po wzroście z poziomu 29,3 proc. na koniec 2018 r. Oznacza to, że liczba klientów korzystających aktywnie z bankowości mobilnej rośnie szybciej niż liczba klientów posiadających rachunki osobiste w analizowanych instytucjach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies