Klienci, którzy wciąż używają smartfonów z systemem Windows, utracą dostęp do bankowości mobilnej poprzez aplikacje w ciągu kilku miesięcy
Getin Noble Bank poinformował, że rozpoczyna stopniowy proces wyłączania aplikacji Getin Mobile i Noble Mobile na telefonach z systemem Windows Phone. – W pierwszej kolejności, 3 czerwca 2019 r., aplikacje zostaną usunięte z oficjalnego sklepu Windows Market. Oznacza to, że nie będzie można ich pobrać i aktywować. Dostęp do wcześniej zainstalowanych będzie nadal możliwy, jednak niektóre z funkcji mogą nie działać poprawnie – czytam w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej banku.
Getin zapowiada także, że następnie w ciągu miesięcy aplikacje te zostaną wyłączone. Nie będzie można się przez nie logować na konto. O dokładnej dacie i szczegółach zakończenia tej operacji instytucja ma poinformować klientów w kolejnych komunikatach. Jednocześnie bank przeprasza za niedogodności oraz zachęca do korzystania z usługi bankowości elektronicznej poprzez przeglądarkę internetową na smartfonie lub poprzez aplikacje przeznaczone dla urządzeń mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS.
Getin Noble to kolejny bank z Polski, który zdecydował o wyłączeniu aplikacji w wersji na urządzenia mobilne z Windowsem. Wcześniej zrobiły to już m.in. Credit Agricole, Santander, mBank i ING Bank Śląski. Instytucje nie inwestują w obsługę i aktualizację tego rodzaju oprogramowania, ponieważ prawie nikt nie używa już smartfonów z tym systemem operacyjnym.