Nowe zasady płatności za postój w centrum Warszawy mają zacząć obowiązywać pod koniec maja
Biuro prasowe SkyCash poinformowało przed chwilą o podpisaniu 2 maja umowy z warszawskim Zarządem Dróg Miejskich na obsługę stołecznej strefy płatnego parkowania. Tym samym kończy się wielomiesięczna batalia przetargowa, w trakcie której kilkukrotnie zmieniał się zwycięzca postępowania a miasto parokrotnie podpisywało ze SkyCash krótkoterminowy kontrakt, aby na czas przetargu zachować ciągłość obsługi płatności przez smartfony.
Jak powiedziano mi przed chwilą w warszawskiej centrali SkyCash, obecnie spółka obsługuje parkowanie w centrum stolicy na dotychczasowych warunkach na podstawie kolejnej krótkoterminowej umowy, która traci ważność z końcem miesiąca. W tym czasie operator aplikacji ma przygotować się do wdrożenia nowych warunków, zgodnie z zasadami określonymi w przetargu. Dla kierowców parkujących w Warszawie będzie to oznaczać zmiany: będą mogli płacić za postój bezpośrednio z karty bankowej (nie będą musieli doładowywać wirtualnej portmonetki) a informację o rozpoczęciu i zakończeniu parkowania będą otrzymywać SMS-em, a nie jak dotychczas w wiadomości push.
ZDM ogłosił przetarg na obsługę strefy parkowania przez aplikację mobilną jesienią ubiegłego roku. Wygrał operator aplikacji mPay, ale SkyCash, który od kilku lat ma wyłączność na mobilne płatności za parkowanie w Warszawie, odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta najpierw nakazała odtajnić sposób wyliczenia ceny zaoferowanej przez mPay (ok. 60 tys. niższej niż cena zaoferowana przez SkyCash), a następnie uznała, że są w niej błędy rachunkowe. W rezultacie ZDM musiał odrzucić ofertę mPay i wybrać kolejną najtańszą, czyli zaproponowaną przez SkyCash.
Warszawa jest jednym z niewielu miast w Polsce, które w zakresie obsługi parkowania wybiera jednego operatora aplikacji. Większość ośrodków stawia na konkurencję i umożliwia wnoszenie opłat poprzez rozwiązania wielu operatorów. Tak też ma być w przyszłości i w stolicy, choć na razie nie wiadomo kiedy. Z nieoficjalnych informacji wynika, że ZDM ma oprogramowanie, które takie rozwiązanie pozwala wdrożyć nawet teraz. SkyCash natomiast chwali się, że pozwala parkować przez telefon w ponad 60 miastach w Polsce – w tym we wszystkich powyżej 200 tys. mieszkańców – pokrywając swym zasięgiem ponad 95 proc. wszystkich miejsc płatnego parkowania w kraju.