Nowa apka przeznaczona jest dla klientów korzystających z programów lojalnościowych zarządzanych za pośrednictwem systemu Zencard
W tym tygodniu w marketach Google Play i App Store pojawiła się nowa aplikacja mobilna przygotowana przez zależną od PKO spółkę Zencard. Apka kierowana jest do wszystkich klientów korzystających z programów lojalnościowych zarządzanych za pośrednictwem systemu Zencardu. Wśród nich są m.in. sieć Świat Zabawek czy sklepy iSpot. Zencard deklaruje, że współpracuje już z ok. 300 sklepami i punktami usługowymi.
Co daje instalacja nowej aplikacji? Przede wszystkim pozwala na korzystanie z nowego kanału komunikacji pomiędzy oferującym program lojalnościowy a jego uczestnikiem. Dotąd gdy sklep organizował nową promocję albo wprowadzał nowy produkt, mógł poinformować o tym swoich klientów w mediach społecznościowych lub za pomocą wiadomości SMS przesyłanych do osób zarejestrowanych w programie. Obie formy są dość drogie. Aplikacja Zencard pozwala to robić bezpłatnie za pomocą np. komunikatów push.
Ponadto dzięki aplikacji mobilnej klient ma stały dostęp do informacji o swoim statusie w programie lojalnościowym, a więc np. o liczbie zebranych punktów, terminie ich ważności itd. Aby aktywować aplikację, wystarczy podać swój numer telefonu zarejestrowany w programie lojalnościowym. Przy każdej płatności status uczestnika jest automatycznie aktualizowany, a więc np. dodawane są punkty. Władze Zencardu deklarują, że funkcjonalność aplikacji będzie w przyszłości zwiększana.
Zencard to polski startup, w który zdecydował się zainwestować bank PKO. Fintech oferuje system do zarządzania programami lojalnościowymi za pośrednictwem terminali płatniczych. Dzięki temu klienci nie muszą nosić ze sobą żadnych kart klubowych. Wystarczy im zwykła karta płatnicza. Podczas transakcji punkty automatycznie naliczają się na koncie danego uczestnika. System Zencardu pozwala także na płatności gotówką. Wówczas aby punkty naliczyły się na koncie uczestnika, musi on wprowadzić na klawiaturze terminalu numer swojej komórki.