Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ważny kwartał dla płatności internetowych w Polsce. Liczba transakcji Blikiem przewyższyła liczbę transakcji kartami

IV kw. ubiegłego roku był pierwszym, gdy w internecie częściej płaciliście Blikiem niż kartami bankowymi

Narodowy Bank Polski opublikował statystyki dotyczące rynku kart w Polsce w IV kw. ubiegłego roku. Szczegółowo pisałem o nich dziś rano. Tekst na temat liczby kart możecie znaleźć tutaj, bankomatów – tutaj, a terminali płatniczych – tutaj. Teraz natomiast chciałbym zwrócić Waszą uwagę na pewną znamienną liczbę, która świadczy o skali sukcesu Blika w środowisku e-commerce.

Przeczytajcie także: Nowy sposób na zarządzanie domowymi rachunkami

Jak podał NBP, w okresie od października do grudnia ubiegłego roku za pomocą kart płaciliście w internecie 24,1 mln razy. To spory wzrost w stosunku do III kw. 2018 r., gdy takich transakcji było 19 mln. O wiele szybciej jednak wzrosła w tym samym czasie liczba transakcji Blikiem w sklepach online. Kilka tygodni temu spółka zarządzająca tym systemem podała, że w IV kw. liczba płatności Blikiem w internecie przekroczyła 25 mln, po wzroście z 17,5 mln w III kw. 2018 r. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku Blik wygrał z kartami w sklepach internetowych.

Blik to system płatności mobilnych oferowany przez kilkanaście działających na polskim rynku banków. Płatności w internecie to najczęściej wykorzystywana funkcja tego rozwiązania. Transakcje online stanowią ok. 75 proc. wszystkich operacji wykonywanych przez użytkowników Blika. W całym ubiegłym roku wykonali ich prawie 100 mln, a ich wartość osiągnęła ok. 12 mld zł.

Przeczytajcie także: Banki SGB wdrożą Blika

Sukces polskiego systemu prawdopodobnie zadecydował o tym, że w zarządzającą nim spółkę zdecydował się zainwestować Mastercard. Finalizacja tej transakcji spodziewana jest jeszcze w tym roku. Tymczasem zarówno Blik jak i Mastercard będą partnerami zbliżającego się wydarzenia Impact’19, które w dniach 21-22 maja bieżącego roku odbędzie się w Krakowie. Wśród potwierdzonych mówców znaleźli się m.in.: Bartosz Ciołkowski z Mastercard, Szymon Wałach z PKO Banku Polskiego czy Maciej Biniek z Allegro. Serwis Cashless jest partnerem medialnym tego wydarzenia. Agendę oraz formularz rejestracyjny znajdziecie tutaj. Zapraszam.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies