Ostatnio podobne rozwiązanie znalazło się w aplikacji Pekao
Jeden z czytelników Cashless w najnowszej aktualizacji aplikacji IKO dopatrzył się ciekawej nowości, a mianowicie mobilnej autoryzacji. I rzeczywiście w markecie Google Play możecie znaleźć kolejną wersję aplikacji PKO datowaną na 5 kwietnia, która zawiera funkcję o nazwie mobilna autoryzacja. Zakładam, że podobna aktualizacja znajduje się także w App Store.
Mobilna autoryzacja to usługa umożliwiająca za pośrednictwem smartfona potwierdzanie operacji zlecanych w internetowym serwisie transakcyjnym. Przez dużą część specjalistów uznawana jest za rozwiązanie bezpieczniejsze od tradycyjnych haseł jednorazowych wysyłanych za pomocą SMS-ów. Między innymi dlatego, że komunikat autoryzacyjny, wyświetlany np. za pomocą pushy przez aplikację, zawiera dużo danych umożliwiających łatwe wykrycie transakcji niepożądanej.
PKO zapowiedział wprowadzenie mobilnej autoryzacji już wiele miesięcy temu. Wdrażając to rozwiązanie dołącza do grupy co najmniej kilku banków detalicznych, które już je oferują. Wśród nich znalazł się ostatnio m.in. konkurent PKO – bank Pekao. Obecnie wybrani jego klienci mogą już z tej funkcji korzystać w aplikacji PeoPay. Wcześniej mobilna autoryzacja znalazła się w bankowości mobilnej m.in. mBanku, ING czy Santandera.