Pierwsi klienci Millennium chwalą się podpięciem swoich kart do portfela Apple
Od kilkudziesięciu minut czytelnicy Cashless donoszą, że bank Millennium o ile jeszcze nie wdrożył, to lada moment wdroży płatności Apple Pay. Część z klientów tej instytucji może już dodać swoją kartę do portfela firmy Apple, ale nie może jej jeszcze aktywować. Inni mogą już dokończyć proces i zacząć płacić swoimi iPhone’ami. Próbuję w tej sprawie kontaktować się z biurem prasowym Millennium. Gdy tylko uzyskam jakieś informacje, zaktualizuję tekst.
To, że Millennium zamierza udostępnić Apple Pay wiadomo od dłuższego czasu. Pierwotnie bank planował uruchomić usługę jeszcze w lutym bądź na początku marca bieżącego roku, o czym informował prezes instytucji podczas jednej z konferencji prasowych parę miesięcy temu. Później bank podał, że prace nad Apple Pay nieco się przedłużą i zakończą prawdopodobnie w kwietniu, co, wiele na to wskazuje, właśnie się stało.
Obecnie Apple Pay oferowane jest przez niemal wszystkie największe banki detaliczne na polskim rynku. Najpierw nowość tę udostępniło dziewięć instytucji i stało się to w czerwcu ubiegłego roku. Były wśród nich Alior, BNP Paribas, Getin, mBank, Nest, Pekao, Raiffeisen Polbank, Santander i T-Mobile Usługi Bankowe. Później Apple Pay znalazło się w ofercie PKO, ING a niedawno w Credit Agricole. Z największych brakuje na liście jeszcze tylko Citi i Euro Banku, ale ten drugi wkrótce zostanie przejęty przez Millennium więc jego klienci też powinni dostać Apple Pay. Citi pracuje nad wdrożeniem.
AKTUALIZACJA
Biuro prasowe Millennium potwierdziło przed chwilą, że bank udostępnił Apple Pay użytkownikom debetowych i kredytowych kart obu najważniejszych organizacji, a więc Mastercarda i Visy. Na razie z Apple Pay mogą korzystać tylko klienci indywidualni. Wkrótce będą mogli to robić także klienci firmowi.