Jesienią bank zamierza też przeprowadzić fuzję operacyjną, w ramach której przeniesie do nowego systemu produkty klientów Raiffeisen Polbank
Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej związanej z publikacją wyników finansowych banku za ubiegły rok prezes BGŻ BNP Paribas, Przemysław Gdański zdradził szczegóły akcji związanej z rebrandingiem i zmianą nazwy instytucji. Gdański potwierdził wcześniejsze nieoficjalne informacje na ten temat, że proces ten odbędzie się jeszcze w tym kwartale, a konkretnie w ostatni weekend marca.
Dzięki temu w poniedziałek 1 kwietnia 2019 r. marka BGŻ BNP Paribas ostatecznie zniknie z rynku, a w jej miejsce pojawi się logo BNP Paribas. Wszystkie oddziały należące do instytucji, a więc te występujące dziś pod nazwą BGŻ BNP Paribas jak i te z logo Raiffeisen Polbank zostaną przemianowane na BNP Paribas. Ich liczba będzie zredukowana, ale kierownictwo banku uniknęło odpowiedzi na pytanie, o ile. Proces restrukturyzacji sieci stacjonarnej już trwa. Na koniec ubiegłego roku miała ona liczyć ponad 670 placówek.
Przemysław Gdański powiedział także, że na rynku pozostanie na razie marka BGŻ Optima. Będzie to jednak sytuacja przejściowa. Docelowo to internetowe ramię banku ulegnie przekształceniu. Strategia w tej sprawie została już przygotowana, jednak jej założenia zostaną ujawnione dopiero latem. Ma to się zbiec z wdrożeniem nowego internetowego systemu transakcyjnego, którego testy family and friends właśnie trwają. Gdański zadeklarował jednak, że nie przewiduje się przekształcenia BGŻ Optima w markę Hello Bank, jaka w ramach grupy BNP Paribas działa na innych rynkach.
Natomiast na IV kw. bieżącego roku BGŻ BNP Paribas planuje fuzję operacyjną z byłym Raiffeisen Polbankiem. Wówczas wszystkie produkty klientów zakładających tam konta czy karty zostaną przeniesione do nowego systemu informatycznego. Konkretnej daty tej operacji nie podano. Zakładam, że będzie to weekend przed 11 listopada, który wypada w tym roku w poniedziałek.