Popularność nowej usługi na polskim rynku rośnie bardzo szybko
Z danych udostępnionych przez biura prasowe siedmiu banków detalicznych, działających na polskim rynku, wynika, że ich klienci wykonali w IV kw. ubiegłego roku prawie 22 mln zbliżeniowych transakcji mobilnych. To duży wzrost w porównaniu z III kw., gdy tych transakcji było ok. 14 mln. Z tym, że za część tego wzrostu odpowiadają klienci Santandera, którzy w IV kw. wykonali ponad 5 mln płatności, a kwartał wcześniej bank ten nie zdecydował się udostępnić swoich statystyk.
Najbardziej transakcyjnych klientów mobilnych ma mBank. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku płacili oni zbliżeniowo smartfonami w sklepach ponad 8,2 mln razy. Kwartał wcześniej wykonali 7 mln takich transakcji. Na drugiej pozycji znaleźli się klienci wspomnianego Santandera a na trzeciej Aliora i T-Mobile Usług Bankowych. Ci ostatni wykonali ponad 3,1 mln płatności.
Niestety, jak widzicie, na udostępnienie danych transakcyjnych zdecydowała się mała grupa banków. Większość, na czele z takimi instytucjami jak PKO czy ING na razie nie chce chwalić się statystykami transakcyjnymi. Ponadto trzeba podkreślić, że mBank i Pekao udostępniły jedynie dane dotyczące transakcji Google Pay i HCE. Na razie nie ujawniają więc transakcyjności klientów korzystających z Apple Pay. Prezenetowane dane świadczą o szybkiej adaptacji zbliżeniowych płatności mobilnych na polskim rynku. Poniżej szczegółowe liczby: