Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Biedronka i Blik. Ktoś tu wydał tak jednorazowo ponad 10 tys. zł

Blik podsumowuje pierwsze miesiące swojej obecności w największej sieci handlowej i pokazuje ciekawe statystyki

Blik pochwalił się dziś w komunikacie prasowym danymi na temat wykorzystania tej metody płatności w sklepach Biedronka. Przypomnę, że system ten zastąpił w sieci handlowej Jeronimo Martins płatności mobilne iKasa. Blik działa tu od września ubiegłego roku i, jak czytam w dzisiejszym komunikacie prasowym, od tamtego czasu dzienna liczba transakcji wykonanych przy jego pomocy wzrosła w Biedronkach czterokrotnie.

Przeczytajcie także: Biedronka wprowadza płatności Blikiem

Ale szału nie ma. W styczniu klienci sieci zapłacili za zakupy Blikiem 100 tys. razy po raz pierwszy przekraczając tę okrągłą liczbę transakcji. Dało to średnio 4,5 tys. płatności dziennie. Wydaje się dużo, ale jeżeli wziąć pod uwagę liczbę sklepów Bierdonka w Polsce, których jest ok. 2,9 tys., to okaże się, że średnio w pojedynczym markecie dochodzi do mniej niż dwóch płatności Blikiem dziennie.

Ciekawostką jest natomiast to, że rosną kwoty pojedynczych transakcji Blikiem. Rekord padł w Poznaniu, w sklepie przy ul. Czerwca 1956. Klient jednorazowo zapłacił tu kodem za zakupy o wartości ponad 10 tys. zł. Natomiast najczęściej Blik jest używany w Biedronkach przy ul. Dolnej i Solidarności w Warszawie oraz w Gdańsku przy ul. Grunwaldzkiej.

Przeczytajcie także: Płatności Blik wkrótce na wszystkich terminalach Pekao

Aby zapłacić Blikiem w terminalu płatniczym w sklepie stacjonarnym, należy uruchomić aplikację jednego z banków i wygenerować kod. Następnie należy wprowadzić go do terminala, po czym zaakceptować płatność na swoim smartfonie. Jak widzicie, to mniej wygodne niż przyłożenie karty zbliżeniowej do POS-a. Dlatego znaczącego wzrostu wykorzystania Blika w sklepach stacjonarnych należy spodziewać się dopiero po wprowadzeniu możliwości płacenia bezstykowego. Umożliwia to strategiczny sojusz z Mastercardem. Blik zbliżeniowo ma działać w połowie bieżącego roku.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies