Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Coraz łatwiej wypłacać gotówkę bezstykowo. Na polskim rynku jest już prawie 10 tys. bankomatów zbliżeniowych

Najwięcej tego typu maszyn posiadają sieci Euronet i Planet Cash

Pionierem technologii zbliżeniowej w bankomatach na polskim rynku jest ING Bank Śląski, który jako pierwszy pozwolił swoim klientom na wypłaty gotówki bez konieczności wkładania karty do urządzenia. Pierwsze takie urządzenia bank zainstalował już w 2012 roku. I do dziś jest liderem wśród banków, jeśli chodzi o liczbę posiadanych bankomatów bezstykowych – ma ich 547.

Przeczytajcie także: Kolejny krok do podniesienia limitu płatności bez autoryzacji PIN-em

Natomiast najwięcej maszyn obsługujących transakcje zbliżeniowe posiada Euronet. Cała jego sieć obejmująca 7643 bankomaty przystosowana jest do wypłat gotówki bezstykowo. Drugą siecią pod względem liczebności takich urządzeń dysponuje firma IT Card. Pod należącą do niej marką Planet Cash działają 1153 bankomaty zbliżeniowe. Jeżeli chodzi o banki, to bezstykowe urządzenia ma jeszcze Santander (208 sztuk) oraz SGB (26 sztuk). Łącznie na polskim rynku znajduje się więc 9577 bankomatów zbliżeniowych. Oznacza to, że niemal co drugi bankomat w Polsce umożliwia wypłatę pieniędzy po zbliżeniu karty.

Przeczytajcie także: Bankomaty dołują, ale cashback rośnie

Funkcja umożliwiająca transakcje bezstykowe w bankomatach nabiera znaczenia, bo bardzo szybko rośnie w Polsce popularność płatności mobilnych takich jak Apple Pay czy Google Pay. Od jesieni ubiegłego roku użytkownicy tych rozwiązań mogą już wypłacać pieniądze zbliżając swoje smartfony do czytników w urządzeniach automatycznych.

Natomiast dane na temat liczby bankomatów zbliżeniowych oferowanych przez poszczególne instytucje pochodzą z raportu na temat polskiego rynku bankomatów w IV kw. ubiegłego roku. Opracowuje go mój redakcyjny kolega Sebastian Malarz. Cały raport już wkrótce na łamach Cashless.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies