W wyniku awarii sieci T-Mobile część terminali płatniczych może nie działać albo realizować płatności dłużej niż normalnie
Jak donoszą czytelnicy Cashless w wielu sklepach i punktach usługowych występują problemy z transakcjami bezgotówkowymi realizowanymi w terminalach płatniczych. Kłopoty dotyczą różnych lokalizacji oraz urządzeń należących do różnych operatorów. Płatności albo nie dochodzą do skutku w wyniku błędu w komunikacji albo ich realizacja trwa kilka, nawet kilkanaście minut.
Przyczyną kłopotów jest prawdopodobnie awaria w T-Mobile. Przypomnę, że dziś rano doszło do pożaru jednego z budynków wykorzystywanych przez tego operatora. W jego wyniku przestało działać call center firmy a także wybrane usługi telekomunikacyjne. W rezultacie część klientów posiadająca komórkę w sieci T-Mobile nie mogła odbierać SMS-ów autoryzacyjnych i potwierdzać przelewów zlecanych w bankowości internetowej. Więcej na ten temat tutaj. Wygląda na to, że awaria T-Mobile stoi też za kłopotami w terminalach.
Na razie nie wiadomo, kiedy problemy operatora komórkowego zostaną rozwiązane. T-Mobile informuje m.in. na swoim profilu na Facebooku, że prace nad usunięciem awarii trwają. Dla osób wybierających się dziś wieczorem na zakupy albo do restauracji to oznacza tyle, że na wszelki wypadek powinny zaopatrzyć się w gotówkę. Mogą mieć bowiem problemy z płatnościami na terminalach łączących się z centrum autoryzacyjnym za pośrednictwem T-Mobile. Na urządzeniach korzystających z usług konkurencyjnych sieci komórkowych płatności powinny przechodzić normalnie.