Wygląda na to, że bank jest na ostatniej prostej przed uruchomieniem usługi, której wdrożenie zapowiadano pierwotnie na końcówkę ubiegłego roku
Jeden z czytelników Cashless donosi, że bank Pekao wdrożył już wideoweryfikację, czyli proces zdalnego zakładania i aktywowania rachunków przy wykorzystaniu połączenia wideo. Na stronie instytucji zauważył bowiem informację, że klienci mogą zakładać konta zdalnie, bez wychodzenia z domu. Sprawdziłem i rzeczywiście stosowny komunikat znajduje się w serwisie Pekao. Niestety, nowy proces jeszcze nie działa.
Po podaniu podstawowych danych, takich jak imię nazwisko, adres e-mail i numer telefonu komórkowego (zaciąganie informacji z Facebooka nie działa, przynajmniej w moim przypadku nie zadziałało) użytkownik jest przekierowywany na stronę, gdzie wybiera rodzaj rachunku oraz kartę. Następny etap to wybór metody aktywacji rachunku: zdalnie, poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego i selfie, albo za pośrednictwem osobistej wizyty w oddziale.
Opcja pierwsza nie jest jeszcze aktywna, a jak widzicie na załączonym zrzucie ekranu, bank informuje, że będzie dostępna wkrótce. Wydaje mi się, że fakt iż tego rodzaju komunikaty pojawiły się już na stronie Pekao, świadczyć może o tym, że bank jest bliski wdrożenia nowej usługi. Podczas konferencji prasowej w październiku ubiegłego roku zapowiedziano, że stanie się to jeszcze w 2018 r.
Natomiast dotychczasowi klienci Pekao czekają na jeszcze jedną nowość – mobilną autoryzację. To rozwiązanie, które umożliwia potwierdzanie transakcji zlecanych w serwisie internetowym za pomocą aplikacji mobilnej a nie jednorazowych haseł przesyłanych w wiadomosciach SMS. Kilka dni temu bank informował, że usługa będzie bezpłatna i zostanie udostępniona wszystkim klientom w styczniu lub lutym bieżącego roku.