Aktualnie trudności w korzystaniu z serwisów elektronicznych mają klienci Aliora, Pekao, Millennium i Śląskiego
Wśród bankowców panuje opinia, że dziesiąty dzień miesiąca jest najtrudniejszym dla bankowości internetowej. To właśnie tego dnia klienci mają wykonywać najwięcej przelewów i innych transakcji, co wiąże się z tym, że wiele systemów informatycznych nie wytrzymuje zwiększonego ruchu i odmawia posłuszeństwa. A jeszcze gorzej, jeżeli termin ten przypada na poniedziałek. Wygląda na to, że właśnie potwierdzono tę regułę.
Czytelnicy na adres alert@cashless.pl zasypują redakcję informacjami o problemach z zalogowaniem na rachunki. Obecnie kłopoty z tym związane mogą mieć klienci ING, Millennium i Pekao. Trudności mogą występować zarówno przy korzystaniu z internetowych serwisów transakcyjnych jak i aplikacji mobilnych. Serwis Bankier informuje, że podobne kłopoty mogą mieć klienci Aliora, ale mnie przed chwilą udało się zalogować na rachunek w tej instytucji.
Większość wymienionych tu instytucji przeprasza swoich klientów za utrudnienia m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zapewnia jednocześnie, że pracuje nad usunięciem problemów. W miarę postępów będę aktualizował tekst lub, gdyby sytuacja była rozwojowa, napiszę nowy.
AKTUALIZACJA
Przed godz. 14 na stronie internetowej ING pojawiła się informacja, że jego system działa już bez zakłóceń. Natomiast po godz. 15 o usunięciu awarii poinformowało Millennium.
AKTUALIZACJA II
Po godz. 17.30 czytelnicy donieśli, że ponownie wystąpiły utrudnienia w logowaniu do systemu ING. Mi udało się dostać na rachunek zarówno przez aplikację jak i system internetowy, ale proces logowania trwał znacznie dłużej niż zwykle.