Bank Śląski zwróci opłaty pobrane za korzystanie z obcych bankomatów w dniu wystąpienia trudności
Ponad siedem godzin trwała wczorajsza awaria w ING Banku Śląskim. Jak pisałem w tym tekście, występowały problemy z korzystaniem z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, płatnościami i wypłatami z użyciem kart do konta i kredytowych. Bank zauważył problem około godz. 14.40. Niecałą godzinę później uruchomił dostęp do kont w trybie uproszczonym, tak że przez internet dało się już przeprowadzać podstawowe operacje takie jak zlecanie przelewów czy sprawdzenie stanu kont.
Przed godziną 19.00 bankowi udało się ustalić przyczyny awarii. Godzinę później poinformował, że będzie zwracał opłaty za korzystanie z obcych bankomatów w dniu wystąpienia awarii. Klienci mogli ponownie płacić wszystkimi kartami ING dopiero około godziny 21.30. Kolejną godzinę czekali na przywrócenie pełnego dostępu do systemu transakcyjnego i aplikacji mobilnej.
Usunięcie wszystkich skutków awarii zabrało ponad siedem godzin. – Obecnie wszystkie systemy i usługi banku działają prawidłowo. Pilnujemy, by tak już zostało – napisał na swojej stronie internetowej bank. Dodał, że mogą występować opóźnienia w rozliczaniu niektórych transakcji i płatności wykonanych w czwartek. ING deklaruje, że potraktuje priorytetowo wszystkie reklamacje związane z wystąpieniem awarii.
Na uwagę zasługuje fakt, że instytucja bardzo otwarcie i dokładnie opisuje przebieg awarii i czas wystąpienia poszczególnych problemów. Jeśli chcecie prześledzić dokładne kalendarium wczorajszych zdarzeń w Banku Śląskim, znajdziecie je tutaj.