Od teraz w nowy sposób można autoryzować operacje we wszystkich oddziałach własnych PKO
Bank PKO poinformował dziś na Twitterze o udostępnieniu we wszystkich swoich oddziałach stacjonarnych nowej usługi, dzięki której zlecane tam operacje można potwierdzać hasłem z SMS-a, analogicznie jak autoryzuje się przelewy zlecane w systemie internetowym. Z informacji biura prasowego wynika, że funkcja ta jest także dostępna w wybranych agencjach, a w najbliższym czasie zostanie wprowadzona we wszystkich placówkach tego typu.
O zamiarze wprowadzenia nowego sposobu autoryzacji transakcji w sieci stacjonarnej bank informował już na początku października. Jak to działa? W trakcie zlecania wybranej operacji klient otrzymuje SMS z danymi dyspozycji. Aby została zrealizowana, doradca poprosi o jej zaakceptowanie i zatwierdzenie poprzez podanie kodu zawartego w wiadomości. Jest to równoznaczne z autoryzacją transakcji. W ten sposób można potwierdzić zlecenia wpłaty gotówki, jej wypłaty oraz przelewu, a także założenie i zamknięcie lokaty oraz niektóre czynności związane z pożyczką gotówkową (m.in. zmianę daty płatności raty i wcześniejszą spłatę).
Co ciekawe PKO pracuje także nad tzw. mobilną autoryzacją, czyli funkcją smartfonowej aplikacji pozwalającą na potwierdzanie transakcji zlecanych w serwisie internetowym. Prekursorem takiego rozwiązania w Polsce jest mBank, który wprowadził je już dwa lata temu. Dziś wykorzystuje je także do autoryzacji operacji zlecanych w oddziałach stacjonarnych.