Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku dni bank uruchomił internetowy serwis w nowej technologii RWD
Technologia RWD, zwana również responsywną, pozwala na budowę strony internetowej w ten sposób, by zachowywała swoje walory na każdym urządzeniu, na którym jest otwierana, niezależnie od wielkości jego ekranu. To ważne w dobie zmian zachodzących w modelu korzystania z usług bankowych. Coraz więcej klientów loguje się bowiem do banku na urządzeniach mobilnych, takich jak tablet i smartfon.
Nowy serwis Millennium charakteryzuje się ogromnym podobieństwem do wersji poprzedniej. To zabieg celowy. Bank chciał mieć serwis w nowej technologii, ale zmiana miała zostać przeprowadzona w sposób ewolucyjny tak, by klienci nie czuli się zagubieni.
I to się chyba udało, bo niektórzy użytkownicy Millenetu, logujący się do niego na komputerze, mogą nawet nie zauważyć zmiany. Dzięki temu bank nie musi utrzymywać dwóch systemów transakcyjnych jednocześnie.
Tak dzieje się np. w przypadku mBanku, który zdecydował się na budowę nowego serwisu znacznie różniącego się od poprzedniej wersji. Część klientów nieodnajdując się w nowej rzeczywistości, wolała korzystać przez dłuższy czas ze starego serwisu. Wkrótce w podobnej sytuacji znaleźć się mogą klienci ING Banku Śląskiego.
Natomiast Millennium przy okazji budowy serwisu RWD, idąc za sugestiami klientów, wprowadził kilka drobnych aczkolwiek cennych zmian. Na przykład nowy serwis w każdej chwili pozwala dokonać zmiany rodzaju przelewu, np. ze zwykłego na natychmiastowy i odwrotnie. Wcześniej zmiana taka wymagała wypełniania formatki od nowa, co musiało być irytujące.
Millennium jest pierwszym dużym bankiem w Polsce, który uruchomił serwis transakcyjny RWD. Wkrótce zrobi to Bank Śląski. Wcześniej wdrożyły go Euro Bank i Lion’s Bank.